În fiecare lună, peste 10.000 dintre clienţii Raiffeisen Bank migrează pe canalele digitale ale băncii. Numărul de clienţi Smart Mobile şi Raiffeisen Online a depăşit pragul de 400.000 (435.000 clienţi activi la 30 septembrie 2017), iar creditele accesate online au ajuns la 25 milioane euro.
“Este clar că până la finalul acestui an vom depăşi 450.000 de clienţi pe canalele online, pentru că ritmul de creştere este de aproximativ 10.000 de noi utilizatori pe lună. Clienţii îşi doresc o interacţiune cât mai simplă şi mai rapidă cu banca, aşteptările lor cresc odată cu evoluţia tehnologiei, iar noi trebuie să răspundem acestor cerinţe”, a spus Florin Boldescu, Head of Digital Banking în Raiffeisen Bank.
Banca este într-un proces de transformare digitală, care are în vedere atât imbunatirea aplicaţiilor de online banking (Smart Mobile şi Raiffeisen Online), cât şi accesul 100% online la produsele şi serviciile băncii. De asemenea, în Raiffeisen Bank se formează echipe dedicate de specialişti pentru transformarea digitală a organizaţiei şi de “digital guides” care are rolul de a dezvolta şi creşte gradul de utilizare a serviciilor digitale în toată ţara.
Numărul clienţilor persoane fizice care preferă să utilizeze Smart Mobile, aplicaţia de mobil, este aproape dublu faţă de cei care tranzacţionează sau îşi verifică conturile pe desktop, în Raiffeisen Online. În schimb, companiile prefera să utilizeze aplicaţia Raiffeisen Online şi fac exclusiv online 91% dintre plăti.
“Că trafic, am înregistrat 43,8 milioane de logări de aplicaţie anul acesta, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2016. Practic, avem în medie 5.600 de logări pe oră. S-au făcut peste 10 milioane de tranzacţii în aplicaţiile mobile, iar de la lansarea lui, în august 2016, widget-ul pentru Smart Mobile, care permite verificarea şoldului fără logare, a înregistrat 29.000 de instalări”, a adăugat Florin Boldescu.
Comportamentul clienţilor persoane fizice se schimbă şi când vine vorba de credite. Astfel, volumele de credite de nevoi personale accesate prin canale digitale şi oferte online au ajuns la 25 de milioane de euro.
În curând, utilizatorii vor avea metode inovatoare de autorizare a plăţilor în aplicaţiile de online banking. Tot ca plan de viitor, în următoarele 6 luni, banca îşi doreşte să mărească echipa de digital şi urmează un proces de recrutare, atât în zona de IT, cât şi în zona de business.
Raiffeisen Bank este o bancă universală de top care deserveşte aproximativ 2 milioane de clienţi persoane fizice, 100.000 IMM şi 5.600 de companii. Reţeaua băncii în România numără 466 de unităţi, peste 1.200 de ATM, aproximativ 18.000 de EPOS-uri şi 164 de MFM (automate multifuncţionale).
COMMENTS