Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru al anului venituri operaţionale de 615 milioane de lei, cu 11% mai mari decât în T1 2018. Profitul net a scăzut cu 16%, până la 178 milioane de lei, în trimestrul întâi al acestui an, faţă de perioada similară din 2018. Activele totale au crescut în T1 2019 până la 40,62 miliarde de lei (creştere de 9%, an la an). Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 26,50 miliarde de lei, o creştere de 14%, an la an.
“Am continuat să creştem echilibrat, dacă ne gândim la finanţările pe care le-am acordat companiilor sau populaţiei şi la rezultatele obţinute din activitatea de tranzacţionare. Avem satisfacţia că suntem unul dintre finanţatorii şi susţinătorii importanţi ai economiei româneşti. Pe de altă parte însă, raportăm un profit în scădere la 31 martie 2019, din cauza unor cheltuieli mai mari pentru salarii, taxe, contribuţii la fondul de garantare a depozitelor, costuri cu reglementări cum sunt MIFID II, PSD2, dar şi a efortului mare al băncii pentru transformarea digitală”, a spus Steven van Groningen, preşedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Împrumuturile nete acordate clienţilor au crescut cu 15% în T12019, creştere susţinută mai ales de finanţările pentru companii mari şi medii, dar şi de creditele de consum pentru populaţie. Creditele acordate companiilor mari şi medii din România au crescut cu 20% la 31 martie 2019, an la an, iar creditele de consum pentru populaţie au avansat în ultimul an cu 11%. Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,2% la finalul T1 2019.
Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienţi au avansat cu 9% (an la an), ajungând la 33,11 miliarde de lei la 31 martie 2019.
Veniturile operaţionale ale băncii au ajuns la final de martie la 615 milioane lei, în creştere cu 11% (an la an). Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 178 de milioane de lei, în scădere cu 16%, faţă de 212 milioane de lei T1 2018.
Cheltuielile operaţionale ale băncii au totalizat 363 de milioane de lei, faţă de 320 milioane de lei cât erau în martie 2018 (o creştere de 14% an pe an). Creşterea cheltuielilor operaţionale vine din zona salariilor, a taxelor plătite de bancă, a costurilor legate de introducere noilor reglementări, dar şi a investiţiilor pentru transformarea digitală.
Raiffeisen Bank a depăşit pragul de 650.000 clienţi digitali care folosesc aplicaţiile Raiffeisen Smart Mobile şi Raiffeisen Online. Felul în care băncile lucrează cu clienţii se schimbă rapid. În primele luni ale anului 2019, bancă a intensificat procesul de simplificare şi transformare digitală. Clienţii noştri simt şi ei aceste schimbări: pot începe relaţia cu banca printr-un pachet de cont curent cu doar două semnături sau obţin cardul de debit pe loc, cu PIN-ul pe SMS. Din ianuarie 2019 creditul de consum, Flexicredit, se poate obţine 100% online – clienţii semnează toată documentaţia de credit prin semnătură electronică calificată şi primesc banii în 10 minute, în contul lor.
Raiffeisen Bank continua să fie lider pe piaţa cardurilor de credit cu 500.000 de carduri active la 31 martie 2019, iar peste 95% dintre sumele tranzacţionate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.
Din 2018, Raiffeisen Bank susţine şi startup-urile româneşti. La începutul acestui an bancă a lansat a doua ediţie a programului “factory by RAIFFEISEN BANK” cu o ofertă nouă şi un pachet extins de beneficii. Din 315 proiecte înscrise, 165 se afla acum în etapa finală a programului. Dintre acestea vor fi selectate maxim 100 de proiecte care vor fi finanţate în 2019, cu până la 50.000 euro fiecare.
Raiffeisen Bank avea la 31 martie 2019 peste 2 milioane de clienţi persoane fizice, număr relativ constant, raportat la martie anul trecut. Banca are în portofoliu, de asemenea, aproximativ 92.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii.
La sfârşitul primul trimestru din 2019, banca avea 4.951 de angajaţi (5.186 în 31 martie 2018), 419 unităţi în toată ţara, aproximativ 900 de ATM-uri, 20.000 de POS-uri şi 250 de maşini multifuncţionale.
COMMENTS