Raport SAP: companiile de asigurări se vor schimba radical în următorii 5-10 ani

Raport SAP: companiile de asigurări se vor schimba radical în următorii 5-10 ani

Industria de asigurări va trece printr-o schimbare radicală în următorii 5 – 10 ani, când se va axa pe anticipare şi prevenirea riscului în locul compnesaţiilor financiare pentru pierderi, potrivit unui raport de piaţă lansat recent de SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business şi tehnologie. Raportul a fost întocmit în colaborare cu compania de cercetare Ovum.

sap

SAP apreciează că schimbarea va avea la bază influenţa digitală, tehnologia cloud şi IoT (Internet of Things), care vor permite asiguratorilor să colecteze un volum uriaş de date, sa le analizeze şi să anticipeze riscul cu o precizie mai mare.

Până în 2019, circa 2,5 miliarde de oameni vor fi conectaţi la reţelele sociale personale sau profesionale1 şi circa 200 de miliarde de dispozitive vor fi conectate între ele prin IoT2, se mai arată în comunicatul SAP. Specialiştii întrevăd că, în noua economie digitală, conectivitatea maşinilor, locuinţelor şi a dispozitivelor de monitorizare a sănătăţii va schimba piaţa asigurărilor.

Deja, companiile de asigurări pot îngloba mai uşor informaţiile din IoT pentru a personaliza poliţele în funcţie de comportamentul clientului. Senzorii din autovehicule analizează comportamentele la volan, inclusiv accidentele şi avariile. Aceştia pot furniza informaţii care să îmbunătăţească anticiparea şi prevenirea riscurilor. Acest progres va susţine pe termen lung dezvoltarea unui model de tarifare „pay-as-you- drive”, cu reduceri sau taxări suplimentare. Iar personalizarea ofertei le permite asiguratorilor crearea unor relaţii individualizate cu clienţii şi, în final, creşterea profitabilă a business-ului, se mai arată în comunicat.

piata de asigurari 1

Un alt exemplu este cel al senzorilor şi camerelor instalate în clădiri, care detectează intruziuni, nivelul monoxidului de carbon, fumul, apa şi alte riscuri. Astfel se pot oferi şi servicii de asistenţă, iar datele din arhivă pot sta la baza evaluării riscurilor. Beneficiile constau în limitarea pierderilor, atât pentru asigurator, cât şi pentru asigurat.

Dispozitivele de monitorizare a stării de sănătate sau a activităţii sportive, de tipul brăţărilor/ceasurilor inteligente, pot sta, de asemenea, la baza analizelor comportamentului consumatorului şi pot oferi informaţii importante, care să permită o personalizare a poliţelor, de tipul „pay-as-you-live,” dar şi îmbunătăţirea prevenţiei şi gestionării bolilor cronice, precizează SAP.

În plus, pe baza acestor informaţii, asiguratorii pot oferi servicii cu valoare adăugată cu ajutorul partenerilor de afaceri, cum ar fi reduceri la clinici sau săli de sport.

”Pentru a profita din plin de oportunităţile oferite de aceste tehnologii, asiguratorii trebuie să le trateze drept componente cheie în strategia de business. Transformarea digitală, tehnologia cloud şi IoT joacă un rol important în crearea unei experienţe unitare, care să ofere plus valoare consumatorilor. Tocmai această plus valoare va face din furnizorii de servicii de asigurare participanţi activi în viaţa consumatorilor şi îi va ajuta să se diferenţieze de competitori”, a declarat Charles Juniper, analist Ovum.

Potrivit raportului, noul model de business în asigurări va fi digital şi axat pe consumator, şi nu strict pe produse şi riscuri. Pentru a rămâne competitivi, furnizorii de servicii de asigurare trebuie să îşi susţină clienţii în a gestiona riscurile prin soluţii de tipul “asigurări-ca-serviciu”.

„Transformarea digitală a devenit o realitate a mediului de business actual, depăşind nivelul simplificării sistemelor IT şi influenţând procesele tuturor departamentelor din cadrul organizaţiei – de la cunoaşterea şi fidelizarea clienţilor, la achiziţii, dezvoltarea reţelei de furnizori, HR etc… Prin intermediul noii generaţii de aplicaţii SAP S/4HANA, dedicată inclusiv domeniului asigurărilor, oferim această simplificare şi digitalizare a proceselor, scopul final fiind acela ca analiza datelor să conducă la anticiparea comportamentului consumatorului, pentru a susţine luarea deciziilor rapid de către management”, a completat Sarbrina Mitu (foto), Marketing Manager SAP Romania & Partner Marketing Lead for CEE.

Ca lider de piaţă pe segmentul soluţiilor software pentru afaceri, SAP ajută companiile de orice dimensiune şi din orice tip de industrie să-şi gestioneze afacerile mai bine. Aplicaţiile şi serviciile SAP ajută peste 310.000 de clienţi din sectorul public şi privat să gestioneze profitabil operaţiunile şi resursele

SAP România, subsidiara locală a SAP SE, şi-a început activitatea în 2002, numărându-se printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 14 ani, compania a contribuit la dezvoltarea mediului de business local şi la transformarea digitală a organizațiilor. Astăzi, mai mult de 500 de companii din România utilizează soluţii software SAP, din industrii precum utilităţi, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producţie. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienţi SAP.

În 2011, SAP a demarat un mare proiect de investiţii în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanţă pentru tehnologiile Cloud şi HANA din Europa, care deserveşte clienţi SAP din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, cu ajutorul a 400 de angajaţi.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0