Numărul de companii considerate “pregătite pentru viitor” și pentru a gestiona viitoare provocări – precum competiția crescută, așteptările în schimbare ale angajaților, precum și creșterea cererii din partea clienților – a crescut la nivel global, potrivit unui amplu studiu realizat de Vodafone Business.
94% dintre aceste companii cred că sunt bine pregătite pentru a face față riscurilor, față de 58% dintre toți respondenții, iar 82% au afirmat că planul lor de continuitate a afacerii a funcționat bine.
Prin capacitatea lor de a face față riscurilor, schimbării și neprevăzutului, companiile “pregătite pentru viitor” sunt cel mai bine poziționate pentru creștere. O analiză suplimentară a studiului realizată de London School of Economics a identificat o legătură între companiile “pregătite pentru viitor” și performanța de business. Organizațiile care au înregistrat o creștere de 10 puncte a scorului privind gradul de pregătire pentru viitor au o probabilitate cu 36% mai mare de a-și depăși competitorii[1].
Transformarea digitală accelerată
Studiul a arătat, totodată, că organizațiile “pregătite pentru viitor” s-au maturizat în ceea ce privește transformarea digitală. 89% dintre acestea și-au creat un plan clar de dezvoltare în această privință, comparativ cu doar 60% dintre companii în general. Companiile “pregătite pentru viitor” au fost mai bine poziționate să accelereze transformarea digitală în timpul pandemiei, iar 71% au acționat chiar în acest fel, față de 55% dintre business-uri în general. La nivel global, 80% dintre companiile “pregătite pentru viitor” sunt optimiste cu privire la cel puțin o viitoare tehnologie testată[2], comparativ cu 66% dintre business-uri în general. 86% dintre aceste organizații afirmă că iau măsuri concrete pentru a gestiona o lume automatizată, față de 75% dintre companii în general.
Companiile “pregătite pentru viitor” pun accentul pe sustenabilitate
În ciuda provocărilor pe care organizațiile le-au avut în ultimele 18 luni, companiile “pregătite pentru viitor” au rămas conectate la cererea în creștere a consumatorilor pentru branduri de a lua atitudine cu privire la teme sociale. 69% dintre aceste organizații cred că dezvoltarea durabilă a devenit mai importantă pentru ele în timpul pandemiei. 38% dintre aceste companii văd dezvoltarea durabilă ca fiind absolut necesară, aproape dublu față de alte companii în general (21%). Tendința pare să se mențină în viitor, 51% dintre companiile “pregătite pentru viitor” având în plan să-și crească investițiile în ESG și CSR anul viitor.
Așteptări în creștere ale angajaților
Nu doar așteptările clienților au crescut ; și angajații au așteptări mai mari de la angajatori, incluzând o mai mare flexibilitate în ceea ce privește locul de unde muncesc (50%), așteptări mai mari de a putea munci având gradul de libertate și autonomie pe care îl doresc (50%), precum și numărul de ore pe care le muncesc (49%). Aceste aspecte sunt mult mai pregnante în rândul generației Z, 57% dintre organizații identificând la acești angajați așteptări mai mari de flexibilitate cu privire la locul de muncă. Totuși, această nevoie în creștere de flexibilitate ridică provocări pentru companii în ceea ce privește cultura organizațională. Raportul arată că 73% dintre companii sunt de părere că lucrurile devin tot mai dificile în ceea ce privește cultura organizațională.
Vinod Kumar, CEO Vodafone Business a declarat: “În ciuda tuturor provocărilor din ultimele 18 luni, fără îndoială companiile “pregătite pentru viitor” s-au adaptat mai rapid decât restul. Pandemia a forțat multe organizații să-și re-examineze operațiunile, cu o mai mare concentrare pe transformarea digitală. Pe măsură ce așteptările din partea clienților și a angajaților vor continua să crească, aceste companii vor fi cele care vor fi capabile să profite de oportunități și să înflorească în perioada post-pandemică.
Așa cum a arătat analiza London School of Economics, companiile avansate în transformarea lor digitală au un mai mare succes atât din punct de vedere financiar, cât și al ESG. La Vodafone Business înțelegem provocările pe care organizațiile le au în ceea ce privește startul transformării digitale și putem fi un partener care să le ajute să demareze acest proces.”
Saul Estrin, Profesor Emerit de Economie și Strategie de Management, și Christine Cote, Lector asociat, de la Departamentul de Management al London School of Economics, au declarat : “Am lucrat împreună cu Vodafone Business la dezvoltarea unei metodologii riguroase pentru a descoperi dacă organizatiile “pregătite pentru viitor” au o probabilitate mai mare de a prospera comercial confruntate cu tendințele de business actuale, precum și de a avea o contribuție mai mare la binele social. Așa cum reiese din raport, este clar că aceste organizații au o performanță financiară mai bună și un scor ESG mai mare decât competitorii lor. Companiile care se pregătesc pentru viitor acum vor avea un dublu câștig – în ceea ce privește profiturile lor și impactul social pe care îl generează.”
[1] Analiza robustă realizată de London School of Economics arată că organizațiile care raportează în prezent o performanță financiară medie (comparativ cu competitorii lor), prin creșterea scorului care le măsoară gradul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte, își sporesc probabilitatea de a-și depăși competitorii cu 36%. De asemenea, analizând măsurile referitoare la Mediu, Social și Guvernanță (ESG), organizațiile care își cresc scorul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte se pot aștepta ca angajamentul lor în ceea ce privește ESG să crească cu 6 puncte; cererile de ofertă pentru licitații includ într-o măsură mai mare criterii legate de ESG.
[2] Companiile au fost întrebate despre 5G, Cloud/Edge Computing, Inteligență Artificială/Robotică, Mobile Private Networks (MPN), Internet of Things, Blockchain, Big Data/Analytics, Realitate Virtuală și Augmentată și social media.
COMMENTS