În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputație trebuie să fie orientată către oameni, foarte preocupată de satisfacția clienților și condusă de principii precum onestitatea, transparența, etica și responsabilitatea, potrivit unui studiu realizat recent de GfK.
„ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania și BRD Societe Generale conduc în topul băncilor care se bucură de cea mai bună reputație în România, conform studiului GfK de gestionare a reputației realizat cu ajutorul Reputation Management Model – RepMan®”, se precizează în studiul citat.
Potrivit analizei, ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania și BRD Societe Generale sunt totodată și principala bancă pentru 60% din populația urbană bancarizată
“Spre deosebire de alte industrii unde scorurile de reputație sunt mai polarizate, cea financiar-bancară are particularitatea unor indicatori foarte apropiați ca valoare. Oportunitatea pentru jucătorii din banking este de ieșire din pluton prin consolidarea reputației, cu atât mai mult cu cât aceasta are impact direct în performanța financiară a companiei”, a declarat Simona Dan, Business Strategy Advisor GfK România.
De asemenea, studiul relevă că există o corelație foarte bună între reputație, pe de o parte și performanţa financiară a companiei, recomandarea și utilizarea produselor sau serviciilor, calitatea de bun angajator și cea de actor responsabil social, pe de altă parte.
Studiul de măsurare a reputației în sistemul bancar a fost realizat online cu ajutorul GfK Reputation Management Model, în luna octombrie 2013, pe un eșantion de utilizatori de internet reprezentativ urban.
Reputation Management Model – RepMan® – este instrumentul de gestionare și transformare a reputației în corporate asset, utilizat în 2012 de peste 150 de companii din 15 industrii diferite. Printr-un model stabil de cercetare și workshop-uri strategice, GfK realizează harta și planul concret de acțiune pentru consolidarea reputației corporatiste.
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Experiences şi Consumer Choices.
COMMENTS