În anul care marchează un deceniu și jumătate de activitate pe plan local, Arval România a implementat platforma Arval Connect, lansată în 2022 de grupul-mamă în 22 de țări unde acesta este prezent. De asemenea, subsidiara din România continuă implementarea proiectului Arval Beyond, axat pe soluții alternative de mobilitate, în principal pe vehicule electrice și care la nivel de grup, inclusiv în România, a înregistrat în 2022 progrese semnificative în toate dimensiunile sale. Plecând de la implicarea companiei în astfel de proiecte de mare actualitate dar și de la poziția jucătorului care, conform ultimelor date statistice publicate de asociația profesională de profil ASLO, ocupă prima poziție în piața de leasing operațional pe segmentul „full service leasing”, am solicitat un interviu Directorului General al companiei, Roxana Lupescu. Numită în actuala funcție la începutul anului trecut, după ce fostul manager Dan Boiangiu a preluat un rol internațional la sediul central al Arval din Paris, Roxana Lupescu a lucrat anterior, vreme de circa 14 ani, ca membru al echipei Arval de la București, fiind implicată mai cu seamă în domeniile de risc management și control financiar. S-ar putea spune așadar, fără teama de a greși, că este un manager care s-a identificat profesional cu Arval România.
În 2022, compania pe care o conduceți a împlinit 15 ani de activitate. Privind retrospectiv, cum apreciați evoluția companiei de la perioada de început a pieței locale de leasing operațional și până astăzi și care au fost cele mai importante etape ale dezvoltării sale în acest interval de timp?
Arval România a fost înființată pentru a răspunde nevoilor de mobilitate ale pieței locale. Chiar dacă discutăm de etape diferite, atât compania cât și industria s-au dezvoltat treptat, acceptând în permanență conceptul de schimbare și crescând împreună. Mai mult,
ne-am dedicat o bună parte a activității noastre din ultimul deceniu și jumătate pentru formarea și educarea pieței locale de leasing operațional fiind, în esență, pionierii acestui segment.
Elemente cu o contribuție majoră în dezvoltarea industriei au fost abilitatea Arval de a anticipa și a se adapta. Desigur, beneficiind de expertiza unui grup global, foarte mulți pași s-au făcut mult mai ușor și acest lucru ne-a permis să ne concentrăm pe interpretarea datelor și oferirea soluțiilor adaptate nevoilor clienților. Cu timpul, aceste soluții au evoluat – dacă discutăm de anvergura cu care digitalizarea operațională și comercială au marcat felul în care ne desfășurăm activitatea – și ne-au permis să reacționăm mult mai ușor și să livrăm produsele și serviciile Arval cu promptitudine.
Conform datelor statistice ASLO, la final de an 2021 Arval România deținea prima poziție pe piața locală de leasing operațional pe segmentul „full service”. Cum explicați această poziționare pe o piață deja concurențială cum e cea din România și în ce manieră abordați acest segment la ora actuală?
Poziționarea actuală vine ca rezultat direct al unor eforturi considerabile depuse de echipă, în special în ultimii doi ani. Din acest motiv, creșterea suținută și rezultatele obținute de-a lungul timpului, culminând cu confirmarea poziției noastre de lider încă de la finalul anului trecut, ne bucură dar în același timp ne oferă motivația necesară de a rămâne mereu atenți, alerți și orientați spre nevoile clienților noștri. În fond, fiecare acțiune sau activitate desfașurată are ca scop unic oferirea soluțiilor optime pentru business-urile acestora prin abordarea consultativă a fiecarei nevoi în parte. Acest lucru, combinat cu eforturile susținute ale unei echipe extrem de dedicate, ne-au permis să ajungem în poziția ocupată astăzi.
În mai 2022, Arval România a implementat platforma Arval Connect, soluție telematică operațională la nivel de Grup Arval privind comportamentul utilizatorilor în trafic, potențialul de electrificare a flotei ș.a. Cum au primit clienții Arval din România acest serviciu inovator, deosebit de util prin beneficiile sale în pas cu timpul?
Noua platformă aduce o multitudine de schimbări seminificative asupra modului în care percepem și utilizăm o soluție telematică. Afirm acest lucru deoarece nu discutăm doar de un simplu GPS ci de o platformă care integrează fără cusur o sumedenie de funcționalități dedicate clienților. În primul rând, din punct de vedere tehnic, Arval Connect rămâne puternic ancorată în ideea de a oferi mai mult decât o soluție telematică; aceasta este un integrator multi-funcțional care analizează, integrează și oferă date exacte despre comportamentul utilizatorilor în trafic. Pornind de la elementele de bază, precum stilul de condus (accelerare / frânare / abordarea curbelor), platforma seteaza o grilă de notare. În acest mod, clienții pot transpune informațiile în programe de loializare și pot optimiza în mod direct obiectivele stabilite pentru flotă (de exemplu, consumul de combustibil, reviziile și servisarea vehiculelor). Un alt element nou adus de Arval Connect și integrat în platformă este potențialul de electrificare al flotei. În baza utilizării zilnice și a tuturor datelor care sunt comunicate / raportate către client, platforma analizează și recomandă un procent din flotă care poate fi electrificat, alături de beneficiile directe ale acestei schimbări. Astfel de recomandări se fac în mod exclusiv pentru fiecare client în parte, în funcție de flota fiecăruia și de gradul acesteia de utilizare. În acest mod, clienții rămân întotdeauna ancorați în realitatea zilnică și au la îndemână suficiente informații în baza cărora deciziile luate să aibă un impact pozitiv major în dezvoltarea, mentenanța și optimizarea flotei auto.
Ultimul element, dar cu siguranță nu cel din urmă, este reprezentat de adăugarea unui modul de configurare. Arval Active Link și noua versiune Arval Connect au fost concepute și dezvoltate în jurul asigurării celui mai ridicat nivel de securitate al datelor clienților, combinat cu o transparență completă în abordarea produsului și a beneficiilor acestuia. Din acest motiv am considerat a fi un pas logic să putem oferi clienților posibilitatea de a accesa și analiza impactul produsului direct în scenariul flotei lor. Confirguratorul preia datele inserate în mod direct de către client și oferă o analiză asupra investiției totale – costuri instalare, operare și saving-uri pe o perioadă inițială de 12 luni.
În 2021, compania pe care o conduceți a început implementarea unei noi orientări strategice a gupului din care face parte – Arval Beyond, care înseamnă includerea în ofertă a soluțiilor alternative de mobilitate, cu accent pe vehiculele electrice. Pentru Arval România, care este din acest punct de vedere poza anului 2022?
Arval Beyond a schimbat modul de a gândi și de a aborda leasing-ul operațional. Modelul de afaceri s-a modificat de la o abordare clasică, focusată pe un autovehicul, la una în care mașina este parte integrantă a unui cumul de servicii și produse, toate menite să ofere clienților o tranziție optimă către mobilitatea durabilă. Aplicarea direcțiilor strategice și dezvoltarea constantă a produselor și serviciilor nu ar avea un impact real dacă nu s-ar raporta la două obiective principale iar Arval crede cu tărie că întreaga piață și viitorul acesteia depind de: satisfacția clienților (măsurată constant și cunoscută sub numele de NPS – Net Promoter Score) și satisfacția angajaților – motorul business-ului – prin NPE (Net Promoter Employee). Asigurarea unui echilibru între cele două segmente ne-a permis să realizăm un cadru optimizat și să ne putem concentra pe dezvoltarea conceptului de mobilitate. Electrificarea susținută a flotelor clienților reprezintă un salt logic în direcția optimizării proceselor, al TCO-ului și al reponsabilizării sociale. Aceasta este mobilitatea sustenabilă pe care Arval o propune și o va susține nu doar în 2022 dar și în anii care vor urma.
A consemnat Coralia Popescu
COMMENTS