Salonic: ProCredit Bank a adus la aceeaşi masă 700 IMM din regiune

Salonic: ProCredit Bank a adus la aceeaşi masă 700 IMM din regiune

procredit2procredit1Companiile mici şi mijlocii au mai primit o gură de oxigen la începutul lunii mai. Atunci, 100 de reprezentanţi ai 100 de IMM din România au discutat cu potenţiali parteneri de afaceri din Sud-Estul Europei, în cadrul unui eveniment de amploare, cu peste 700 de invitaţi, organizat de grupul financiar ProCredit Holding.

Oficialii băncii au vrut ca Salonicul să aducă noi oportunităţi pentru dezvoltarea business-urilor mici în regiune şi chiar contracte concrete pentru oamenii de afaceri din această parte a Europei. La discuţii au mers clienţi direcţi ai ProCredit din Albania, Bulgaria, Ucraina, Georgia, Grecia, Republica Moldova, Serbia şi Kosovo.
La întâlnirea de la Salonic a fost prezent şi omul fără de care această construcţie poate că nu ar fi existat, creatorul ProCredit Holding, dr. Claus-Peter Zeitinger, omul către care s-au îndreptat o mare parte dintre mulţumirile celor care s-au perindat la prezidiul conferinţei. Acesta este un bancher aparte, imaginea şi discursul său fiind în totală distonanţă cu cele ale unui clasic conducător de bancă. Chestionat de jurnalişti asupra businessului din România (unii dintre noi ne-am fi aşteptat ca branchul de la Salonic să fie deschis sub tutela băncii din România), managerul a oferit un răspuns jovial şi edificator: „Am încredere în businessul din România. Poate că anul 2015 nu a fost cel mai bun pentru ProCredit România, dar cu siguranţă anul 2016 va fi unul reuşit. Banca are o nouă conducere, am implementat până de curând o nouă strategie bazată pe reducerea costurilor prin dezvoltarea de canale alternative şi automatizarea fluxurilor. Nu s-a pus şi nici nu se va pune vreo clipă problema vânzării businessului de la Bucureşti“ a spus dr. Claus-Peter Zeitinger.
Şi dacă tot am amintit de o nouă conducere, Dr. Antje Marielle Gerhold, Director General ProCredit Bank România, a declarat în exclusivitate pentru Piaţa Financiară cu ocazia acestui eveniment: „Fiind parte dintr-un grup bancar german, cu o prezenţă internaţională, suntem mulţumiţi de faptul că am avut oportunitatea de a organiza acest eveniment regional de amploare, reunind companii din întreg sud-estul Europei. Acest tip de abordare evidenţiază şi se integrează în misiunea noastră de a fi o bancă specializată în oferirea de servicii profesioniste IMM, înţelegând specificul şi nevoile punctuale ale acestora. Astfel, punem bazele unor relaţii de afaceri de încredere, pe termen lung, şi în afara graniţelor, acţionând precum o umbrelă pentru cooperarea regională a IMM. Ceea ce ne individualizează este abordarea noastră personalizată, aspect regăsit şi în selecţia partenerilor de discuţii din cadrul întâlnirilor de tipul business to business ce au avut loc în cadrul evenimentului. O parte dintre clienţii noştri au încheiat chiar parteneriate pe loc, cu toţii revenind în ţară cu informaţii valoroase şi cu date de contact ale unor parteneri potenţiali. Această abordare unitară şi atenţia acordată modului în care ne servim clienţii, cât şi serviciile de calitate pe care le oferim contribuie la plusvaloarea pe care o aducem în relaţia de afaceri avută cu aceştia”.

Câştig net pentru IMM

României i-a priit Salonicul. Reprezentanţii IMM din România au avut circa 350 de întâlniri de afaceri, adică o medie de trei business meeting-uri pentru fiecare companie de la noi. Nu a fost deloc rău, chiar dacă mulţi poate au plecat spre Grecia cu inima îndoită că s-ar putea lega ceva la un eveniment care implică foarte mulţi participanţi, din foarte multe state.
„Iniţiativa acestui eveniment mi s-a părut o idee excelentă, dându-ne ocazia să discutăm cu potenţiali parteneri din Balcani pe care nu i-am fi putut găsi altfel, dorinţa noastră fiind ca în următorii 3 ani să ne extindem şi în afara graniţelor. Sunt plăcut impresionată de modul în care Procredit Bank îşi tratează clienţii, nefiind o abordare exclusiv formală, rigidă, ci una care îţi permite să te simţi ca între prieteni“, a declarat, pentru Piaţa Financiară, Monica Iana, Project Manager la compania Connections Consult.
Bogdan Cuşmereanu, administrator şi acţionar al Cesivo, o companie din Craiova de comerţ de echipamente electrice şi materiale electroizolante, a avut o mare surpriză, una chiar foarte plăcută, la Salonic. Drumul până acolo i-a fost de bun augur chiar dacă avea reticenţe în privinţa efectelor unor astfel de discuţii. Bogdan Cuşmereanu a identificat în Salonic un posibil nou client din Bulgaria, în detrimentul celui pe care îl are acum şi care îi furnizează echipamentele tocmai din China. E semn că se poate şi altfel.

Suceava, centru de excelenţă ProCredit

Suceava este un important centru de business pentru ProCredit Bank. Gospodarii de aici, oameni muncitori şi cu drag de ceea ce fac, dincolo de o spiritualitate şi ospitalitate debordante, se pliază perfect pe portretul clasic al clientului căutat de banca germană. Valeriu Culipei este proprietarul companiei de transport marfă Elidora, business de familie care îi consumă toată energia dar îi şi dă sens vieţii. Activând într-o piaţă unde concurenţa a fost de multe ori la limitele legale nu e deloc uşor să rezişti, indiferent câte eforturi individuale ai face. Dincolo de acestea e nevoie de parteneri de business şi de finanţatori de încredere. Aşa s-a legat, probabil, şi excelenta relaţie cu ProCredit Bank. Dincolo de produsele bancare de calitate, adaptate specificului fiecărui client, a contat foarte mult pentru cimentarea acestei relaţii şi calitatea managementului local. Iar Valeriu Culipei îi consideră pe partenerii locali de la ProCredit ca fiind „oameni de ispravă care ştiu să cântărească foarte bine clienţii, să le decripteze nevoile şi să le ofere nu numai produse de calitate, ci şi consultanţă profesionistă“. „Cu siguranţă ştiu şi ei că dacă nouă ne merge bine, atunci şi banca va avea de câştigat“, adaugă Valeriu Culipei.
Am discutat cu managerul sucevean şi despre evenimentul de la Salonic organizat de ProCredit. „Totul a fost extraordinar şi mi-aş dori să particip mai des la astfel de întâlniri. Sunt benefice tuturor. Nu numai că am intrat în legătură cu parteneri regionali, dar am reuşit să strângem relaţiile şi cu cei din România. Poate cu unii mai vorbisem la telefon, dar altfel se leagă lucrurile şi se câştigă încrederea în momentul în care eşti faţă în faţă. Ar fi oportun să se facă astfel de evenimente şi numai pentru parteneri locali. Comunicarea şi încrederea reprezintă enorm pentru orice business“, spune proprietarul Elidora. După care adaugă cu un umor fin moldovenesc: „ştim cu toţii că cele mai bune afaceri nu se fac la biserică sau la cofetărie, ci la un pahar de vorbă“. Şi nu putem decât să îi dăm dreptate. Şi pentru a păstra parcă similitudinile, tot un partener de afaceri din Bulgaria a găsit şi Valeriu Culipei, discuţiile bilaterale, de data aceasta purtate de la distanţă, fiind în plină desfăşurare la închiderea ediţiei.
Megaîntâlnirea de la Salonic, eveniment care a necesitat eforturi de organizare uriaşe, a fost extrem de oportun şi pentru oamenii care muncesc în ProCredit Bank, indiferent în care dintre cele 12 ţări din regiune ar fi prezenţi.
„Din punctul meu de vedere, evenimentul organizat de ProCredit Bank la Salonic a fost unul dintre cele mai importante momente ale carierei mele în cadrul băncii. Astfel, am avut posibilitatea să întâlnesc, să observ şi să discut cu atât de mulţi antreprenori din sud-estul Europei. Evenimentul a fost organizat într-o manieră profesionistă, cuprinzând discursuri interesante şi întâlniri productive de tipul business to business. Participarea mea la aceste discuţii a fost o bună oportunitate de a observa modalităţile de abordare specifice unor ţări diferite în materie de business şi de a înţelege mai bine mediul de afaceri din aceste zone“, ne-a declarat Aida Andriş, Consilier Clienţi Întreprinderi Mijlocii, Sucursala Suceava.
„Clienţii noştri din România au fost încântaţi de experienţa avută, mărturisind că este pentru prima oară când o bancă organizează un astfel de eveniment regional. Desigur, locul de desfăşurare a întâlnirii, Salonic, a contribuit, de asemenea, la impresia pozitivă.
Pe parcursul evenimentului, majoritatea clienţilor au făcut schimb de cărţi de vizită şi au negociat posibile parteneriate. Mai mult decât atât, clienţii IMM din România au reuşit să îşi consolideze relaţiile de afaceri dintre ei. Cina festivă a fost modalitatea perfectă de a încheia o zi aglomerată, dar şi o bună oportunitate pentru clienţi de a continua discuţiile. Sunt convinsă că evenimentul a reprezentat un succes, urmând a avea ecou atât în mediul de afaceri din România, cât şi în celelalte ţări în care ProCredit Bank îşi desfăşoară activitatea.
În ceea ce priveşte clienţii IMM din Suceava, impresia acestora a fost una foarte bună, imaginea noastră în Suceava consolidându-se. Astfel, clienţii au putut observa în mod concret caracterul regional al ProCredit Bank, instituţie care doreşte să contribuie la dezvoltarea şi la cooperarea dintre clienţii săi, indiferent de poziţia geografică în care aceştia îşi desfăşoară activitatea“.

Acord financiar pentru Grecia

Un important câştig l-au avut, după evenimentul de la Salonic, companiile mici din Grecia. Fondul European de Investiţii şi ProCredit Group au semnat un acord de garantare a unui împrumut de 20 de milioane de euro către companiile cele mai inovatoare ale Greciei. Banii vor fi furnizaţi de ProCredit în următorii doi ani şi vor ajunge la companiile elene mici şi mijlocii şi la cele cu capitalizare redusă, listate pe FTSE 250. Este o importantă gură de oxigen pentru o ţară care încearcă să îşi revină după o recesiune gravă şi care e angrenată în nişte măsuri de restructurare care generează periodic mişcări de stradă. Şi, să nu uităm, vorbim de ţara în care şomajul juvenil este la cote record – unul din doi tineri nu are un loc de muncă! Prezent la Salonic la ceremonia de semnare a documentului, comisarul european pentru Migraţie, Afaceri Interne şi Cetăţenie, Dimitris Avramopoulos, a sugerat că sunt posibile şi alte astfel de acorduri. „Companiile mici din Grecia au mare nevoie de finanţare pentru a-şi spori afacerile şi pentru a crea locuri de muncă(…) Încurajez şi alte bănci să îşi unească forţele cu Fondul European de Investiţii şi să stabilească înşelegeri asemănătoare în cadrul Planului Investiţional, aşa încât să putem ajuta mai multe companii greceşti să înflorească,” a subliniat Dimitris Avramopoulos. Directorul Executiv al Fondului European de Investiţii, Pier Luigi Gilibert, s-a arătat la fel de optimist. „Grupul ProCredit a încheiat un parteneriat cu noi pentru a implementa Programul de Finanţare Inovativă în alte state şi sunt convins că împreună putem juca un rol important în furnizarea de finanţe către întreprinderile mici şi mijlocii şi către cele cu capital redus din Grecia”, a subliniat oficialul UE. Borislav Kostadinov, membru al Consiliului de Administraţie ProCredit Holding, a adăugat că „pentru a completa prezenţa sa în centrul regiunii, Grupul ProCredit şi-a extins recent misiunea stabilindu-şi avanspostul la Salonic, ca subsidiară a băncii din Bulgaria”. Kostadinov s-a arătat pe deplin încrezător că IMM elene din nordul Greciei vor avea beneficii substanţiale: „Investiţiile în tehnologia modernă, gîndirea inovativă şi orientările în funcţie de mediu sunt factori-cheie pentru dezvoltarea ulterioară a unor companii mici şi mijlocii puternice şi competitive la nivel internaţional”. Va putea fi implementată mentalitatea germană în rândul firmelor şi populaţiei bătrânei Elada? Rămâne de văzut!
ProCredit Holding AG & Co. KGaA, cu sediul în Frankfurt am Main, Germania, este compania mamă a grupului şi include bănci specializate în deservirea companiilor mici şi mijlocii. Cele mai multe bănci ProCredit funcţionează în Europa de Est şi de Sud-Est, cu active totale de 6 miliarde de euro şi cu un volum total remarcabil de împrumuturi, de 4.1 miliarde de euro. Operaţiunile din Grecia – branch-ul de la Salonic – sunt cele mai noi din portofoliul ProCredit Holding. Pentru început s-a optat pentru deschiderea unui branch care ţine de ProCredit Bulgaria, el urmând a fi supravegheat atât de autorităţile de la sud de Dunăre, cât şi de cele de la Atena. Acţionarii ProCredit Holding sunt IPC şi ProCredit Staff Invest, fundaţia olandeză DOEN, KfW şi IFC (World Bank Group).

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0