La finalul lunii aprilie 2020, perioadă cu restricții majore generate de pandemia de COVID-19, Vivre, retailerul exclusiv online de mobilier și decorațiuni, înregistrează o evoluție pozitivă a volumului de vânzări și schimbări importante în comportamentul de cumpărare al consumatorilor români.
Astfel, pe parcursul lunii aprilie a anului curent, compania a consemnat o creștere de peste 60% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Odată cu creșterea progresivă a volumului de vânzări, traficul pe site a înregistrat o evoluție mai mare de 60%, fapt ce a determinat și extinderea bazei de clienți Vivre.
O schimbare majoră se observă și în alegerea modalității de plată, unde se remarcă o tranziție accelerată de la plata numerar, specifică perioadei dinainte de pandemie, la plăți mai sigure, majoritar electronice. Mai mult de jumătate din clienții români au ales să achite produsele prin modalități de plată non cash, cum ar fi plata cu cardul sau prin transfer bancar. Tendința de opta pentru plata electronică s-a accentuat în luna aprilie, când peste 60% din vânzări au fost achitate astfel.
„Vivre s-a mobilizat corespunzător chiar de la începutul lunii martie și a transformat aceste provocări în oportunități de dezvoltare. În primele zile de la instaurarea stării de urgență am observat o diminuare a vânzărilor, însă a fost o tendință de scurtă durată, fiindcă ne-am îndreptat rapid într-o direcție ascendentă. Prin urmare, chiar și în contextul crizei sanitare, la finalul lunii aprilie, am înregistrat rezultate pozitive. Ne-am optimizat conținutul, am venit cu oferte specifice perioadei și am fost în permanență conectați la obiectivul nostru de creștere. Cifrele în continuă creștere reprezintă și o dovadă a faptului că s-au întâmplat schimbări semnificative în comportamentul consumatorului și în modul în care se raportează acesta la cumpărăturile în mediul online. Totodată, creșterea de consum, în special din segmentul home and deco, este susținută și de orientarea #stayhome, care a venit la pachet cu desfășurarea activității profesionale de acasă. Acum ne petrecem majoritatea timpului în confortul casei noastre, ne dedicăm unor activități specifice, deci avem nevoie de un mediu mai utilat și mai plăcut decât de obicei”, a declarat Iulian Vegheș VP of Marketing Vivre.
Tendința de consum a urmat o pantă ascendentă, însă cu schimbări în comportamentul de cumpărare. Clienții Vivre au achiziționat preponderent articole de mobilier și accesorii pentru bucătărie și dormitor, dar și produse de lifestyle, cum ar fi cele din categoria lumini și covoare. Aceștia au petrecut în medie 25 de minute pe website-ul companiei până la finalizarea comenzilor. Datele arată, de asemenea, că timpul petrecut în magazinul online de vizitatorii care nu au plasat o comandă a crescut cu peste 50%, fapt ce susține un interes sporit în a petrece timpul liber în medii online, inspiraționale.
Vivre este principalul e-commerce din industria home & deco din CEE, fondat în 2012 de antreprenori români, cu vânzări în 9 țări din centrul și estul Europei: România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croația, Polonia și Grecia. Pe site-urile și aplicațiile mobile Vivre sunt disponibile peste 150.000 de piese de mobilier, decorațiuni, textile și accesorii, colectate de la furnizori din întreaga lume. Vivre oferă zilnic mii de produse noi pentru cei care vor să devină proprii designeri. Promisiunea pe care compania o respectă încă de la lansare este aceea de a pune la dispoziția clienților o destinație online unde pot găsi mobilă și accesorii potrivite personalității lor.
COMMENTS