- În 2023, prin Stațiile de Plată SelfPay și aplicația mobilă SelfPay Now au fost procesate plăți în valoare totală de peste un miliard de euro
- SelfPay SA a înregistrat în 2023 un profit net de 10,8 mil. de lei, în creștere cu 188,3% față de rezultatul înregistrat în anul 2022
- Toți indicatorii financiari principali au consemnat creșteri pe parcursul anului trecut, cifra de afaceri urcând la 184,9 mil. de lei, în creștere cu 22,7% față de anul 2022
- Numărul de tranzacții derulate prin aplicația SelfPay Now, lansată în 2022, a crescut de peste patru ori în anul 2023 faţă de anul 2022. În același interval, numărul utilizatorilor aplicației s-a triplat
- Stațiile de Plată SelfPay pun la dispoziția consumatorilor peste 260 de servicii de plată, de la reîncărcarea cartelelor telefonice preplătite la plata facturilor, a taxelor și impozitelor, a ratelor la credite, a rovinietei, a biletelor la loto sau la evenimente
- SelfPay este o companie 100% românească, platforma software pe care funcționează atât Stațiile de Plată, cât și aplicația SelfPay Now fiind dezvoltate integral de echipa de ingineri SelfPay din România
SelfPay SA, liderul pieței locale a terminalelor de plată, cu peste 10.500 de Stații de Plată SelfPay aflate în funcțiune în toată țara, anunță un profit net de 10,8 mil. de lei înregistrat în anul 2023, în creștere cu 188,3% față de rezultatul înregistrat în anul 2022. În ceea ce privește valoarea totală a tranzacțiilor procesate prin Stațiile de Plată (inclusiv tranzacțiile derulate prin aplicația mobilă SelfPay Now), aceasta a urcat în 2023 cu 29,4% față de anul precedent, până la 5,248 miliarde de lei, depășind astfel pragul de un miliard de euro.
Datele sunt deocamdată neauditate, rezultatele definitive vor fi raportate de companie către BVB la finalul lunii aprilie 2024, acolo unde compania este listată din 2021 în urma unei emisiuni de obligațiuni corporative care vor ajunge la maturitate în 2026.
SelfPay este o companie 100% românească, platforma software pe care funcționează atât Stațiile de Plată, cât și aplicația mobilă SelfPay Now fiind dezvoltate integral de echipa de ingineri SelfPay din România. Aplicația mobilă SelfPay Now oferă funcția Cash Deposit, prima de acest tip din Europa, prin care utilizatorii își pot alimenta cu numerar cardurile bancare în timp real, fără a mai fi necesar să se deplaseze până la bancă. De asemenea, aplicația oferă și funcția de transfer de bani în timp real între cardurile utilizatorilor, precum şi funcţionalitatea de open banking, respectiv posibilitatea ca utilizatorii să verifice soldul cardurilor înrolate, al conturilor bancare şi istoricul tranzacţiilor.
Potrivit cifrelor comunicate de SelfPay, compania a înregistrat în 2023 marjă EBITDA de 20,4 mil. de lei, comparativ cu doar 9,1 mil. de lei în anul anterior, reprezentând o creștere de 123,7%.
De altfel, toți principalii indicatori financiari au consemnat creșteri pentru anul trecut față de cel precedent. Astfel, cifra de afaceri a urcat anul trecut la 184,9 mil. de lei, în creștere cu 22,7% față de nivelul de 150,7 mil. de lei înregistrat în 2022.
„Aceste rezultate se datorează în principal investițiilor realizate în extinderea rețelei de Stații de Plată SelfPay la nivel național și internațional, dezvoltării unor noi categorii de servicii și produse destinate utilizatorilor, precum şi creşterii notorietăţii şi a încrederii utilizatorilor în soluţiile oferite de companie”, spune Adrian Badea, CEO SelfPay.
Cu cele peste 10.500 de Staţii de Plată operaționale în România, la care se adaugă rețelele lansate în Irlanda și Franța, SelfPay își continuă strategia de extindere la nivel național și internațional a prezenței sale fizice, în același timp cu dezvoltarea operațiunilor digitale prin aplicația SelfPay Now.
Lansată în 2022, SelfPay Now a înregistrat o creștere explozivă a numărului de utilizatori, de la circa 86.000 la finalului primului an calendaristic de funcționare la aproape 300.000 la sfârșitul lui 2023. „Extinderea masivă a bazei de utilizatori ai aplicației este reflectată și în numărul de tranzacții, care a crescut de peste patru ori în 2023 faţă de anul precedent”, spune Adrian Badea.
În prezent, Stațiile de Plată SelfPay pun la dispoziția consumatorilor peste 260 de servicii de plată, de la reîncărcarea cartelelor telefonice preplătite la plata facturilor, a taxelor și impozitelor, a ratelor la credite, a rovinietei, a biletelor la loto sau la evenimente.
Cel mai recent serviciu lansat de companie este posibilitatea de alimentare cu numerar, la oricare dintre cele aproape 2.000 de Stații de Plată SelfPay din Capitală şi judeţul Ilfov, a cardurilor STB utilizate în rețeaua de transport public din București. Acesta este primul astfel de serviciu pe care SelfPay îl lansează în domeniul transportului urban. Noua funcție oferită de SelfPay este disponibilă atât pentru alimentarea portofelului electronic (suma disponibilă pe cardurile Activ din care se retrage prețul fiecărei călătorii la fiecare validare în mijlocul de transport), cât și pentru plata abonamentului lunar încărcat pe cardurile STB.
Potrivit unui studiu realizat de SelfPay în trimestrul al treilea al anului trecut, unul din cinci români își achită facturile la un terminal de plăți. În rândul persoanelor care utilizează Stațiile de Plată SelfPay, cel mai frecvent utilizată funcție este plata facturilor (36%). Surprinzător, a doua opțiune în ordinea preferințelor este plata taxelor și impozitelor – de la impozite locale la taxe pentru pașaport, pentru eliberarea permisului de conducere etc. – preferată de 12% dintre respondenți.
COMMENTS