SelfPay și-a triplat profitul net în primul semestru din 2024 față de S1 2023

SelfPay și-a triplat profitul net în primul semestru din 2024 față de S1 2023

SelfPay, liderul pieței locale de stații de plată self-service, a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 13,88 mil. lei, în creștere cu 195% față de rezultatul din aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor financiare raportate de către companie către Bursa de Valori. SelfPay SA, compania care deține rețeaua de Stații de Plată sub brandul omonim, este listată la BVB din anul 2021, în urma unei emisiuni de obligațiuni corporative în valoare nominală de 3 mil. euro.

Primele șase luni din acest an au consemnat rezultate excelente pentru SelfPay, în principal ca efect al investițiilor realizate de companie în extinderea rețelei de Stații de Plată și în dezvoltarea serviciilor disponibile în rețea.

Astfel, veniturile totale au urcat până la 118,33 mil. lei, reprezentând un avans de 28% față de nivelul consemnat în primul semestru al anului 2023 (92,75 mil. lei), în timp ce vânzările au crescut de la 86,78 mil. la 109,66 mil. lei. În același interval, rețeaua de Stații de Plată SelfPay și-a continuat extinderea, ajungând la peste 11.200 de unități amplasate în circa 2.000 de localități din toată țara.

Toate fluxurile generatoare de venituri au înregistrat creșteri, în mod particular detașându-se serviciile de plată a facturilor (cu un avans de 62%) și serviciile financiare (58%) precum încasarea ratelor la credite, intermedierea de servicii bancare și vânzarea de monede electronice. 

„Rezultatele excelente din primele șase luni ale acestui an sunt în concordanță cu cele prognozate în planul de afaceri și în linie cu evoluția companiei din ultimii ani”, spune Adrian Badea, Director General al SelfPay SA. „De asemenea, ele demonstrează că am mizat corect, din punct de vedere strategic, pe diversificarea serviciilor oferite prin intermediul Stațiilor de Plată SelfPay, intrând astfel pe noi piețe verticale, cum sunt serviciile de tip casierie pentru companii private și administrații publice, sau facilitarea plății taxelor și impozitelor locale, în parteneriat cu un număr din ce în ce mai mare de entități locale – în majoritate, dar nu exclusiv primării și alte instituții publice locale. Un rol la fel de important în strategia noastră de business îl are dezvoltarea ecosistemului SelfPay prin aplicația mobilă SelfPay Now.”

În prezent, prin Stațiile de Plată SelfPay utilizatorii au la dispoziție peste 300 servicii, de la reîncărcarea cartelelor preplătite de telefonie mobilă la plata facturilor de utilități, achiziția de bilete de călătorie, bilete la diverse evenimente sau loto, plata ratelor la credite, plata rovinietei, a taxei de pașaport, de permis auto etc.

Investițiile derulate de SelfPay, cum sunt cele pentru dezvoltarea aplicației SelfPay Now sau pentru serviciile dezvoltate pentru plata taxelor și a impozitelor, demonstrează angajamentul strategic al companiei față de inovație. „SelfPay este, înainte de toate, o companie de fintech care dezvoltă cu resurse proprii software-ul care stă la baza sistemului de colectare a plăților instalat pe Stațiile de Plată. Rezultatele investițiilor noastre continue se reflectă și în evoluția EBITDA, care a crescut puternic chiar și în condițiile cheltuielilor realizate pentru extinderea rețelei de Stații de Plată, care în ultimii cinci ani s-a dublat”,  adaugă Adrian Badea.

Facilitățile oferite de inovații precum Cash Deposit, funcție care le permite utilizatorilor aplicației SelfPay Now să își alimenteze în timp real cu numerar cardul bancar la orice Stație de Plată SelfPay, și funcția de transfer de bani în timp real de pe cardul unui utilizator al aplicației SelfPay Now pe cardul altui utilizator sau între cardurile proprii ale utilizatorilor, au contribuit la rândul lor la creșterea numărului de tranzacții procesate de SelfPay, înregistrând un avans de 19% în primul semestru, comparativ cu aceeași perioadă similară a anului 2023. De la lansarea aplicației, în 2022, la finalul primelor șase luni ale anului curent, aceasta a ajuns să fie adoptată de mai mult de 400.000 de utilizatori. În prezent (luna septembrie) numărul utilizatorilor înrolați în aplicație a depășit pragul de 500.000.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0