Sfaturi utile de la specialiștii antifraudă din Libra Internet Bank

Sfaturi utile de la specialiștii antifraudă din Libra Internet Bank

Sunt tot mai multe trucuri care ascund înșelăciuni, dar există câțiva numitori comuni: promisiunea unor câștiguri mari și deghizarea în angajații unor instituții financiare. Din păcate, sunt momeli eficiente, dovadă fiind cazurile unor clienți care au picat în plasă.

 Cazul 1. Un job prea ușor
Doamna Popa (28 ani, cu studii superioare în domeniul economic) a fost contactată pe WhatsApp de pe un număr de telefon necunoscut (prefix de Africa). Persoanele respective i-au promis doamnei câștiguri însemnate, obținute într-un mod facil. Dna Popa trebuia doar să urmărească anumite conturi din aplicația Tik-Tok (să vadă filmulețe și să apese butonul Apreciază). În schimb, dnei Popa i s-a promis un câștig de 200-500 RON/activitate.

Doamna a fost de acord, însa persoanele necunoscute au condiționat câștigarea sumelor promise, solicitându-i să efectueze în prealabil mai multe plăți către anumite conturi, în suma totală de 5100 de lei. În speranța unui câștig ușor, dna Popa a efectuat plățile, după care și-a dat seama, prea târziu, că totul a fost o înșelătorie.

  Cazul 2. Angajatul fantomă
Doamna Ionescu (47 ani, cu studii medii) a dorit sa investească în criptomonede, deschizându-și un cont de USDT pe o platformă de specialitate.

Ulterior, doamna a fost contactată pe WhatsApp de o persoană necunoscută (număr de telefon cu prefix de Anglia) care a pretins că este de la echipa de suport tehnic a platformei de criptomonedă și că are nevoie de datele sale actualizate.

Prin urmare, clienta a dezvăluit și furnizat mai multe date și documente cu caracter personal (Cartea de Identitate, informații secrete de conectare în aplicațiile de mobile banking ale diverselor bănci la care avea cont). Dupa obținerea acestor informații, dna Ionescu a fost de acord cu accesarea unui link furnizat de persoană necunoscută. Însă prin accesarea acelui link, dna Ionescu și-a instalat de fapt o aplicație de control de la distanță a telefonului mobil. Astfel, după ce fraudatorii au preluat controlul telefonului, au reușit să acceseze conturile clientei și să transfere sume importante de bani către diverse conturi intermediare.

Cum să-ți păstrezi banii în siguranță?
1. NU da curs unui demers care-ți promite profituri exagerat de mari
2. NU instala aplicații de acces la distanță
3. NU accesa link-uri transmise de persoane necunoscute
4. NU îți divulga datele personale sau informațiile de acces bancar persoanelor străine
5. Contactează banca dacă bănuiești că ai fost victima unei înșelăciuni și solicită blocarea conturilor
6. Daca ai fost victimă, NU șterge aplicațiile instalate pe telefon. Mergi la Poliție pentru a obține toate datele necesare recuperării pierderii

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0