Șoferii români vor service-uri care au contract cu asigurătorii

Șoferii români vor service-uri care au contract cu asigurătorii

79% dintre șoferii români păgubiți ar apela la un service care are contract cu asigurătorii, în cazul în care ar avea nevoie să își repare mașina în baza poliței RCA în urma unui accident rutier produs din vina altui conducător. În același timp, doar 11% dintre românii păgubiți ar apela la un service care nu are contract cu asigurătorii, rezultă din cel mai recent Barometru UNSAR – IRES.

Barometrul UNSAR – IRES privind “Percepția riscului și cultura asigurărilor din România” a fost realizat în luna mai a acestui an pe un eșantion reprezentativ format din 1.010 respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 50 de ani, folosind metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Așa cum deja se cunoaște, pe piața de reparații auto există diferențe destul de mari între prețurile practicate de diferitele tipuri de unități reparatoare în raport cu companiile de asigurare RCA. Astfel, o analiză a datelor aferente perioadei 2018-2022 transmise de companiile Membre UNSAR pentru dosarele cu daune materiale care s-au închis și s-au plătit (fără a lua în calcul dosarele care sunt încă în rezervă – adică cele care urmează să fie închise), a relevat unele discrepanțe considerabile.

Astfel, pentru service-urile independente care nu au un contract de decontare a plăților de reparație cu asigurătorii, despăgubirea medie plătită pentru fiecare daună este cu aproximativ 30% mai mare față de despăgubirea plătită pentru reparații către service-urile reprezentanțelor auto (9.604 lei vs. 7.580 lei), și de două ori mai mare decât suma plătită către service-urile care au un contract cu asigurătorii, altele decât reprezentanțele (4.921 lei). 

Subliniem că prețul poliței RCA, plătit de toți cei care dețin autovehicule, este influențat semnificativ și de costul despăgubirilor plătite. Astfel, contractele cu unitățile reparatoare, care ar putea fi introduse în Legea RCA, aflată acum în dezbaterea Camerei Deputaților, ar putea simplifica și grăbi procesul de despăgubire – la prețuri corecte de piață și reparații de calitate, în interesul atât al plătitorilor de prime de asigurare, cât și al persoanelor prejudiciate. 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0