Sphera Franchise Group estimează în 2023 vânzări mai mari cu 21% față de 2022 și o creștere EBITDA normalizată cu 58%

Sphera Franchise Group estimează în 2023 vânzări mai mari cu 21% față de 2022 și o creștere EBITDA normalizată cu 58%

  • Consiliul de Administrație Sphera Franchise Group a aprobat bugetul pentru 2023 și urmează a fi supus aprobării în Adunarea Generală Ordinară anuală a Acționarilor, care va avea loc în data de 27 aprilie 2023;
  • Estimările de vânzări în restaurante depășesc 320 milioane euro, în creștere cu 21% față de 2022;
  • Profitul net normalizat va înregistra o creștere cu 88% față de anul precedent;
  • EBITDA normalizată este estimată să ajungă la 32,5 milioane euro, în creștere cu 58% față de nivelul anterior;
  • Creșterea fluxului de numerar disponibil al grupului cu 28% față de nivelul înregistrat în anul 2022; 
  • Compania va investi în acest an 6,8 milioane euro pentru deschiderea a 10 restaurante;
  • Alte 3,8 milioane euro vor fi investite în remodelarea unităților existente și implementarea soluțiilor de comanda digitală (de tip chioșcuri digitale).

Sphera Franchise Group („Sphera”), cel mai mare grup din industria de food service din România, anunță bugetul pentru 2023 estimând vânzări în restaurante de peste 320 de milioane euro, ceea ce reprezintă o creștere de 21% față de 2022. De asemenea, compania se așteaptă ca EBITDA normalizată să crească cu 58%, ajungând la 32,5 milioane euro.

Suntem încrezători că tendința pozitivă pe care am observat-o în activitatea noastră în ultimul an va continua și în 2023. Chiar dacă se preconizează o tendință de scădere a inflației și a creșterii prețurilor față de anul trecut, nu putem ignora faptul că și acest an va fi unul provocator pentru companii și consumatori, iar adaptarea la noile realități economice rămâne esențială pentru a ne menține competitivi și sustenabili pe termen lung. În continuare vom pune accent pe experiența clienților indiferent de canalul ales să interacționeze cu noi, pe inovație la nivel de produse și oferte și evident pe digitalizare pentru creșterea Grupului nostru,” a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Bugetul propus, cu acordul Consiliului de Administrație, va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a acționarilor din 27 aprilie 2023. Bugetul a fost gândit având în vedere condițiile actualului context macroeconomic, cu o derulare normală a activității, o rată generală a inflației de 10% și creșterea salariului minim începând cu ianuarie 2023.

Sphera Franchise Group plănuiește să deschidă 10 restaurante noi anul acesta (8 unități KFC și 2 unități Taco Bell în România) la un cost de investiție estimat la aproximativ 6,8 milioane de euro. În plus, compania va investi 3,8 milioane euro în remodelarea restaurantelor existente și în implementarea de soluții digitale de comandă, cum ar fi chioșcurile digitale.

La 31 decembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 177 de restaurante: 96 de restaurante KFC în România, 2 în Moldova și 20 în Italia, precum și 43 de restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 15 restaurante Taco Bell și un restaurant Paul.

La 31 decembrie 2022, Grupul avea 4.935 de angajați, dintre care 4.450 în România, 411 în Italia și 74 în Republica Moldova.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0