Ștefan Stavrositu, Președinte Directorat, BCR Asigurări de Viață VIG: Clienții noștri au nevoie de claritate și de siguranță în orice situație

Ștefan Stavrositu, Președinte Directorat, BCR Asigurări de Viață VIG: Clienții noștri au nevoie de claritate și de siguranță în orice situație

Pentru a depăși cu bine această perioadă de turbulențe, cel mai important pas pe care toți actorii implicați în industria economică, nu doar asigurările, trebuie să îl facă este să comunice transparent. Suntem cei care pot face necunoscutul și adaptarea mai ușoare pentru clienții noștri. Suntem entitățile care pot oferi informații concrete, care pot aduce soluții și produse personalizate și este datoria noastră să ne asigurăm că toate „instrumentele financiare” sunt folosite bine, spune Ștefan Stavrositu, Președinte Directorat, BCR Asigurări de Viață VIG .

În primul rând felicitări pentru noua funcție. Aș începe prin a vă întreba care sunt principalele obiective asumate odată cu acceptarea acestei funcții?

Mulțumesc mult, sunt onorat că am oportunitatea de a prelua de la Erwin Hammerbacher conducerea BCR Asigurări de Viață VIG și sunt sigur că, împreună cu echipa de aici, vom continua să avem rezultate foarte bune. În ultimii ani, compania și-a consolidat poziția de top în piața asigurărilor de viață, atingând o cota de piață de 19.8% în trimestrul III în anul 2022 și o pondere de 30% în totalul indemnizațiilor brute plătite, ambii indicatori înregistrând creșteri semnificative în comparație cu anul precedent.

În următoarea perioadă ne vom concentra eforturile pe continuarea strategiei actuale a companiei, care ne poziționează în topul asiguratorilor de viață din România. Atât cifrele, cât și dedicarea echipei sunt motive solide pentru a ne asuma obiectivul ca pe termen mediu-lung să reușim să transformăm BCR Asigurări de Viață VIG în prima opțiune a clienților din România în materie de asigurări de viață.

De asemenea, lucrăm și la diversificarea portofoliului de produse, care să vină în sprijinul nevoilor clienților noștri și la o ofertă de servicii pre și /post-vânzare de cea mai de înaltă calitate, pentru care investim continuu atât în oameni, cât și în simplificarea și digitalizarea proceselor. De asemenea, ne dorim să ne implicăm activ în zona de educație financiară și să dedicăm timpul, know-how-ul și experiența noastră, precum și produsele și serviciile pentru a face o diferență reală în societate.

Cum vedeți la momentul acesta piața asigurărilor de viață și ce motoare de tracțiune credeți că ar trebui potențate pentru ca viteza de urcare să crească? Dacă ar fi să faceți o analiză, ce credeți că merge bine și la ce mai trebuie lucrat în acest sector de activitate?

Global, economia trece printr-o perioadă turbulentă. „Schimbare” este cuvântul care definește cel mai bine ultimii ani. Schimbările s-au simțit atât la nivelul pieței de asigurări, cât și la nivel individual, de către fiecare dintre noi.

Ca să depășim această perioadă, cel mai important pas pe care toți actorii implicați în industria economică, nu doar asigurările, trebuie să îl facă este să comunice transparent. Suntem cei care pot face necunoscutul și adaptarea mai ușoare pentru clienții noștri. Suntem entitățile care pot oferi informații concrete, care pot aduce soluții și produse personalizate și este datoria noastră să ne asigurăm că toate „instrumentele financiare” sunt folosite bine.

Pe de altă parte, digitalizarea merită mai multă atenție, cu siguranță „A fi digital” este crucial, și cred că nu mai avem nevoie de alte demonstrații precum cea dată de perioada pandemiei.

Clienții au nevoie de un pachet de produse și servicii ușor de înțeles și accesat, intuitiv. Piața are nevoie de eficientizarea proceselor și costurilor, iar digitalizarea este soluția ambelor nevoi. Oferă mai multă stabilitate, predictibilitate și cel mai important, flexibilitate pentru noi și clienții noștri. O paralelă simplă, dar cât se poate de reală este că,la fel ca asigurările, și digitalizarea este un proces care începe în prezent și continuă prin investiții, pentru un viitor mai sigur pentru noi și clienții noștri.

Credeți că educația financiară e un element ce poate contribui la creșterea pieței? Ce forme ar trebui să îmbrace educația financiară pentru a fi utilă domeniului în care activați?

Clienții noștri au nevoie de claritate, de siguranță în orice situație, iar incertitudinile din ultimii ani au demonstrat că un plan de rezervă este important, pentru fiecare dintre noi. Educația financiară este o nevoie reală pe care o avem, în care noi credem și pe care o susținem. Este un pilon căruia trebuie să îi acordăm mai multă atenție, în special pe baza perioadelor turbulente pe care le traversăm.

Investiția strategică în educație financiară a fost și rămâne una dintre preocupările principale ale BCR Asigurări de Viață VIG. Le oferim românilor informațiile și instrumentele prin care înțeleg oportunitățile de protecție și riscurile, ca să facă alegeri financiare inteligente pentru viitorul lor și să se bucure de siguranță, chiar și în perioade de incertitudine financiară. Educația financiară face cu siguranță diferența în alegerile noastre, ale tuturor, pe termen mediu și lung. Iar în asigurări despre asta vorbim, termen mediu și lung, proiectăm un viitor mai sigur pornind de la decizii financiare inteligente din prezent.

Creșterea pieței va fi una susținută, ca o imagine în oglindă a unei societăți care discerne corect riscurile și ia decizii financiare sănătoase pentru un viitor asigurat.

De ce credeți că oamenii își asigură mult mai ușor bunuri cum ar fi mașina și locuința (și nu mă refer la polițele obligatorii) decât cel mai important activ al lor: sănătatea/viața?

Foarte mulți români nu prioritizează achiziția unei polițe de asigurare de viață, pentru că nu văd o nevoie imediată, ci, din păcate, o cheltuială suplimentară. De cele mai multe ori achiziția unui autovehicul și/ sau a unei locuințe sunt și cele mai mari investiții monetare în cursul vieții noastre. Deci, o poliță de asigurare care înseamnă compensarea unei eventuale pierderi, în cazul unui eveniment nedorit, asigură o oarecare liniște pentru o investiție monetară imediată.

Este nevoie de un echilibru în a identifica riscurile semnificative și a înțelege nevoia de a asigura atât protecția individuală pentru cazuri de șomaj, boală, accidente sau investiții, cât și pe termen lung protecția celor dragi prin asigurarea unui venit în caz de deces. Deciziile financiare legate de asigurare au întotdeauna nevoie de un plan care asigură încredere.

Aici intervine și educația financiară, care ajută la echilibrarea modului în care ne raportăm la investițiile monetare imediate și asigurarea lor și riscurile de natură personală. Un plan de asigurare nișat pe dorințele de protecție și stabilitate financiară  ale clientului poate face toate aceste investiții să fie echilibrate optim, fără a mai fi percepute ca fiind cheltuieli suplimentare.

Cum se plasează BCR Asigurări de Viață în această piață a asigurărilor de viață și ce rol își propune? Ce linii de business ați constatat că merg cel mai bine?

BCR Asigurări de Viață VIG este recunoscută pe piața asigurărilor din România ca un partener de încredere al clienților noștri. Avem o imagine pozitivă și sustenabilă în industria asigurărilor de viață, de care putem doar să ne bucurăm și pe care o tratăm ca pe o încurajare directă să continuăm munca noastră. Clienții BCR Asigurări de Viață VIG sunt prioritatea noastră, iar prin rolul nostru de asigurător, suntem responsabili față de aceștia.

Vom continua să urmărim să devenim prima opțiune în materie de asigurări de viață pentru clienții noștri și să contribuim semnificativ la conturarea și realizarea obiectivelor strategice ale companiei pe termen mediu și lung.

Care sunt planurile BCR Asigurări de Viață pentru 2023? Dar cele pe termen mediu și lung?

Responsabilitatea față de clienți se află în ADN-ul companiei noastre și stă la baza tuturor deciziilor pe care le luăm în ceea ce privește cursul și evoluția companiei. Ne dorim să ajungem prima alegere a Românilor când vine vorba de asigurări de viață, pentru că atenția pe care o acordăm inovației și digitalizării și concentrarea pe nevoile reale de protecție, economisire sau investiții ale clienților, reprezintă cheia expertizei noastre. De aceea, traducem expertiza în produse personalizate și în educație financiară, urmărind strategia noastră pe termen mediu – lung.

Planurile noastre în 2023 se concentrează pe inovare și gândire „out-of-the-box” constante pentru a susține dezvoltarea și îmbunătățirea continuă a fluxurilor de vânzare, operaționale și post-vânzare, pentru a oferi clienților o experiență excelentă end-to-end. Totodată, considerăm că un model de distribuție variat va fi capabil să răspundă nevoilor reale de asigurare ale clienților, fiind mult mai aproape de stilul de viață al consumatorilor.

Vom pune accentul pe personalizare, flexibilitate și procese simplificate, raportate la modelul de business de Bancassurance, derulat prin parteneriatul nostru strategic cu BCR. Punem la dispoziția clienților noștri o gamă cuprinzătoare de produse și servicii, începând de la asigurările de viață și de protecție atașate creditelor, produse de asigurare cu componentă de economisire cu randament garantat sau de tip Unit Linked, fiind în măsură să răspundem celor mai diversificate nevoi ale acestora.

Digitalizarea a pătruns peste tot: domeniul asigurărilor nu face notă discordantă. Ce amprentă are digitalizarea în compania pe care o conduceți și la ce să ne așteptăm, pe această linie, în viitorul apropiat?

Privim asigurările ca pe un aranjament continuu față de clienții noștri, un parteneriat care ajută rapid și facil la atenuarea și gestionarea eficientă a riscurilor. Digitalizarea ne permite să  reconfigurăm asigurările de viață, în așa fel încât să reflecte nevoile reale de protecție, economisire și investiții ale clienților. Pentru a răspunde acestor nevoi eficientizăm constant fluxurile de vânzare prin digitalizare și oferim clienților și posibilitatea de a achiziționa asigurări de viață rapid și sigur, în mediul online.

Oferim procese de utilizare simple, intuitive, acces 24/7 la polițele  de asigurare, precum și suport în cele mai dificile momente. Clienții BCR Asigurări de Viață VIG beneficiază acum de asistență imediată, de oriunde și oricând, în gestionarea produselor de economisire, protecție și investiții. Răspundem personalizat  nevoilor prin platforma dedicată https://clienti.bcrasigviata.ro/, care  facilitează accesul la polițele lor de asigurare, le oferă posibilitatea de a notifica evenimentele asigurate, de a verifica în timp real statusul dosarului deschis, precum și de a face plata online a primelor de asigurare.

Digitalizarea aduce, de asemenea, și numeroase oportunități de eficientizare a proceselor interne, ceea ce ulterior se va traduce în îmbunătățirea rezultatelor noastre financiare. Ne putem referi aici la procesul continuu de transformare și adaptare a fluxurilor operaționale și post-vânzare, utilizând inteligența artificială.

Aveți o largă expertiză în ceea ce privește asigurările, mai ales cele din domeniul în care activați: cunoașteți cu siguranță particularități ale unor piețe cum ar fi cea olandeză, cea din Franța sau cea austriacă. V-aș întreba ce similitudini și ce diferențe există și ce am putea prelua din fiecare pentru a transpune la noi și a face să crească mai rapid piața noastră? 

Domeniile asigurărilor diferă destul de mult de la țară la țară. Deși vorbim despre decizii financiare personale pentru viitor, acestea sunt cumva înrădăcinate într-un tip de gândire națională, bazată pe tradiții, piețe, obiceiuri de consum, stil de viață și multe altele. Sunt factori extrem de importanți care determină dinamica pieței și tipurile de produse și servicii care sunt mai selectate de clienți.

De exemplu, piața din Austria este mai apropiată de cea din România, unde cultura proprietății și a bunurilor pare că are întâietate, în timp ce piețele din Franța și Olanda au o cultură bogată a asigurărilor de sănătate și de viață, cultură care și în România se conturează ușor-ușor.

În România, putem plusa pe asigurările de viață prin educație financiară, unde putem ajuta la schimbarea mentalului colectiv spre prevenție și spre conștientizarea riscurilor.

Dat fiind faptul că e primul interviu acordat publicației noastre, v-aș ruga să ne răspundeți și la câteva întrebări ceva mai personale: iar prima ar fi cine este Ștefan Stavrositu, ce anume consideră că i-a marcat cariera și de ce a ales domeniul asigurărilor?

În primul rând, sunt un om recunoscător pentru trecutul meu, privesc cu optimism spre viitor și încerc să mă bucur de fiecare moment al prezentului. Cred în educație, în respect și dialog, în responsabilitatea lucrului bine făcut și în respectarea promisiunilor făcute.

Respectul, corectitudinea și iubirea pentru oameni sunt principii care mă ghidează în viață, pe care le-am învățat în copilăria mea, de la bunicul meu: „Să îi ajuți pe cei din jurul tău atunci când poți și au nevoie și să nu faci rău niciodată”, este o lecție de viață pentru care voi fi mereu recunoscător, pe care o aplic zilnic și pe care încerc să o împart tuturor celor pe care îi cunosc.

Nu știu dacă există un moment specific are și-a pus amprenta asupra carierei mele, însă îmi aduc aminte cu plăcere perioada anilor 2013 – 2015, în care am făcut parte dintr-o echipă formată din colegi din mai multe țări, în cadrul companiei pentru care lucram în acel moment. Am avut șansa să lucrez în 7 țări diferite, cu echipe diferite de management, în culturi și cu provocări diferite. A fost o experiență profesională și personală care m-a îmbogățit pe ambele planuri.

Am ales să lucrez în domeniul asigurărilor de viață încă de pe vremea studenției și nu regret alegerea. Consider că este nobil ceea ce facem, că putem oferi clienților noștri și familiilor acestora suport și opțiuni, atunci când are loc ceva neprevăzut sau negativ în viețile lor. Avem un puternic rol educațional în societatea românească și sunt convins de utilitatea serviciilor pe care le oferim.

Iar cea de a doua ar fi legată de preocupările extrajob: cum preferați să vă încărcați bateriile, ce vă place să faceți în timpul liber: ce muzică ascultați, ce cărți citiți, care sunt gadgeturile de care vă e greu să vă desprindeți și unde preferați să mergeți în vacanțe?

Îmi place să îmi fac timp pentru mine în fiecare zi, deși nu îmi iese mereu. Însă încerc să mă văd cât de des pot cu prietenii mei și să petrecem timp de calitate împreună. Sunt pasionat de sport și obișnuiesc să merg cât de des îmi permite vremea în drumeții montane. Sunt un adept al echilibrului și atunci când vacanțele nu sunt la munte, sunt cu siguranță la mare, unde pot înota.

Colecționez timbre și monede vechi, ascult în special muzică rock (oldies but goldies). Nu sunt un fan al gadget-urilor și le folosesc atât cât este util să o fac. Citesc cărți din domenii diverse, poate cu o preferință spre subiectele legate de înțelegerea modului în care funcționăm noi, oamenii, astfel încât să fim mai împliniți și mai echilibrați. Cred cu tărie că rolul fiecăruia dintre noi este de a deveni din buni, și mai buni și să-i ajutăm și pe ceilalți să facă același lucru.

Am citit de curând cartea ”Good to Great” scrisă de Jim Collins. Este o lectură plăcută, actuală și mereu provocatoare. O recomand cu drag.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0