Pe 28 aprilie 2015, Finmedia a decernat, la Hotelul Ramada Nord din Bucureşti, premiile anuale pentru perfomanţe furnizorilor de servicii bancare online. Gala Online Banking a fost organizată cu sprijinul Asociaţiei Române a Băncilor, în parteneriat cu Deloitte România, Idea Bank şi GTS Telecom. Peste 70 de specialişti în domeniu au aplaudat la scenă deschisă rezultatele unui nou an de creşteri.
Cercetarea, realizată pentru cel de-al şaptelea an consecutiv de eFinance.ro şi Piaţa Financiară pe baza datelor furnizate de 18 bănci comerciale participante la studiu, a evidenţiat meritele instituţiilor de credit care au furnizat în 2014 servicii internet şi mobile banking clienţilor din România.
Printre principalele concluzii ale cercetării respective s-au putut remarca unele, cu relevanţă deplină:
– Numărul de clienţi ai serviciilor internet banking în 2014 a continuat să crească susţinut, cu un avans de aproape 15% faţă de 2013
– Sporul anual de clienţi persoane fizice a fost de aproape 14% şi de 6% în cazul persoanelor juridice
– Aproape 1,5 milioane de clienţi au folosit în mod activ serviciile de internet banking în 2014
– Au fost efectuate peste 60 milioane de tranzacţii în 2014, faţă de peste 50 milioane în 2013, vădind o creştere de aproape 20%
– Numărul companiilor-client de servicii internet banking a ajuns la 423.000 şi dă semne de oarece saturaţie. Dintr-un total de peste 746.000 de firme active înmatriculate, cca. 56% sunt deja clienţi ai serviciilor de internet banking
– suma totală tranzacţionată prin internet banking în 2014 s-a ridicat la peste 125 mld. euro, cu 13,8% mai mult decât în 2013
– În 2014 au existat 12 bănci ce au oferit servicii de mobile banking unui număr de circa 600.000 clienţi, care au tranzacţionat peste 1 mld. lei.
Studiul realizat este unul relavant, de vreme ce, împreună, cele 18 bănci cumulează ca active 276,5 miliade lei, adică 76% din totalul activelor din sistemul bancar românesc.
Din cercetare au lipsit câteva bănci – Unicredit Ţiriac Bank, Credit Europe Bank, Carpatica, Volksbank, Millennium Bank, Banca Feroviară, Credit Agricole, Nexte Bank şi BRCI.
Analiza detaliată va fi publicată în ediţia din luna mai a revistei „Piaţa Financiară”.
PREMIILE GALEI ONLINE BANKING, EDIŢIA A VII-A
Raiffeisen Bank – Cel mai mare număr mediu trimestrial de clienţi activi în 2014
OTP Bank România – Cea mai mare rată de creştere a numărului total de clienţi ai serviciului internet banking în 2014
Banca Comercială Română – Cea mai mare valoare tranzacţionată prin internet banking de clienţii persoane juridice în 2014
Banca Transilvania – Cea mai mare rată de creştere a numărului de clienţi persoane juridice în 2014
Piraeus Bank – Cea mai mare rată de creştere a numărului mediu trimestrial de clienţi activi în 2014
ING Bank – Banca anului 2014 în internet banking pentru persoane fizice
Libra Internet Bank – Cea mai mare creştere anuală a numărului total de tranzacţii şi a numărului de tranzacţii efectuate de clienţii persoane juridice în 2014
ProCredit Bank – Cel mai mare număr mediu de tranzacţii efectuate pe an de clienţii persoane fizice
Alpha Bank Romania – Cele mai mari rate de creştere a valorilor tranzacţionate de total clienţi, dar şi pe retail şi corporate
BRD Groupe Societe Generale – Cea mai mare rată de creştere a valorii medii tranzacţionate de clienţii persoane fizice
Garanti Bank – Cea mai mare rată de creştere a valorii medii tranzacţionate de clienţii persoane juridice în 2014
Bancpost – Premiul pentru cea mai mare valoare tranzacţionată de clienţi printr-un serviciu mobile banking lansat în cursul anului 2014
Kaspersky Lab – Premiul pentru performanţă în securizarea tranzacţiilor financiare online
CEC Bank şi ASSECO SEE România – Premiul pentru implementarea în 2014, în premieră naţională, a unei noi soluţii inovatoare de autentificare a clienţilor serviciilor online banking prin token cardul cu display, soluţie care asigură o securitate sporită utilizatorilor platformelor CEC Online şi TeleCEC
COMMENTS