Academia de Studii Economice din Bucureşti a organizat în data de 30 octombrie 2014, prima Conferinţă de Management al Carierei, în calitate de partener la implementarea proiectului „Studenţii de azi profesioniştii de mâine”, Contract nr. POSDRU/160/2.1/S/137280, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 “Investește în oameni”.
Evenimentul a reprezentat prima etapă a activităţii de consiliere profesională destinată studenţilor universităţii. La Conferinţa de Management al Carierei au participat studenţi de la ciclurile de licenţă şi masterat din cadrul mai multor facultăţi ale Academiei de Studii Economice din Bucureşti, exceptând studenţii înscrişi în ani terminali.
În debutul evenimentului au conferenţiat dl conf. univ. dr. Ionuţ Anica-Popa, director al Direcţiei de Relaţii cu Mediul Economico-Social al ASE şi dna conf. univ. dr. Liliana Crăciun, Coordonator Activităţi Partener P5-ASE, reliefând importanţa strategică a proiectului pentru universitate și, respectiv, prezentând activităţile şi beneficiile programului de consiliere în carieră şi a vizitelor de studiu la companii din perspectiva studenţilor implicaţi.
Membrii grupului ţintă au avut posibilitatea de a interacţiona cu dna Monica Durău, consultant recrutare al companiei Gi Group, primind informaţii utile în vederea creşterii gradului de angajabilitate şi al adaptării la cerinţele pieţei muncii. Totodată, studenţilor le-au fost oferite ghiduri practice referitoare la întocmirea unui CV, a unei scrisori de intenție, prezentarea la interviul de angajare și alte informaţii necesare pentru facilitarea tranziţiei de la şcoală la viața activă.
Printre cele mai importante oportunităţi de carieră oferite studenţilor participanţi în proiect s-a numărat interacţiunea cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, prin care au fost expuse exemple de bune practici din diferite domenii de activitate, poveşti de succes în dezvoltarea profesională, precum şi profilul candidatului ideal din perspectiva abilităţilor şi competenţelor necesare la angajare. Companiile reprezentate la eveniment au fost Athénée Palace Hilton Bucharest, British American Tobacco, Centrul de Servicii de Business al Hewlett-Packard în România, FM Logistic Romania şi Autonom Rent-a-Car.
Dna Mihaela Petrache, Human Resources Manager la Athénée Palace Hilton Bucharest, a prezentat oportunităţi de training şi angajare în cadrul companiei şi a relevat importanţa orientării profesionale în funcţie de competenţe şi aptitudini pentru o carieră de succes.
Dna Marinela Tănase, Head of HR BASSE & Global Finance SS HR lead de la British American Tobacco, a punctat atât abilităţile, competenţele şi nivelul de determinare aşteptate de la candidaţii la angajare, cât şi aspectele importante de luat în considerare în managementul carierei, descriind ingredientele cheie ale unei cariere de succes.
Dna Anca Isleam, Manager Operațiuni la Centrul de Servicii de Business al Hewlett-Packard în România, a susţinut un discurs despre factorii cheie ai succesului în evoluţia profesională şi dezvoltarea personală în companie.
Dl Cătălin Olteanu-Heel, Director General la FM Logistic, a avansat ideea de „capital“ personal al candidatului la angajare, accentuând importanţa atitudinii orientate spre muncă, comportamentului onest şi investiţiei în imaginea personală.
Dna Maria Tătaru, Specialist Marketing la Autonom Rent-a-Car, a reliefat rolul activităţilor de voluntariat ale studenţilor în procesul de recrutare şi al planificării carierei încă din perioada anilor de studiu.
Proiectul se axează pe participarea studenţilor la un program de consiliere și orientare profesională şi a fost lansat de Universitatea de Vest din Timișoara în parteneriat cu S.C. Gi Group Staffing Company S.R.L, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea din Oradea, Universitatea din București, Academia de Studii Economice din București, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași şi Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu.
COMMENTS