Intrat în România încă din 2005, New Kopel Group își leagă numele de începuturile și dezvoltarea în timp a pieței locale de leasing operațional și a activității de rent-a- car, a serviciilor din sectorul auto în general. Despre rezultatele grupului în România în ultimul an ne vorbește Tal Lahav, CEO New Kopel Group, în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate revistei noastre.
Cum ați caracteriza anul 2016, ca prezență în România, pentru compania pe care o conduceți?
Pentru New Kopel Group, 2016 a fost un an de succes. Valoarea totală a investiției a depășit 13 mil. euro, iar compania și-a continuat creșterea cu peste 1.000 de mașini noi cumpărate. De asemenea, cifra de afaceri a crescut cu peste 10%, depășind 26 mil. euro. A fost o perioadă plină de acțiune, începând cu diviziile noastre de business și continuând cu campaniile media și de marketing, care au pus brand-ul nostru într-un prim-plan dinamic și plin de energie. Am vândut, prin divizia de SH, între 50-100 de mașini pe lună clienților persoane fizice, în timp ce flota de leasing operațional și de rent-a-car a crescut până la 3.500 de mașini aflate în administrare, la sfârșitul anului 2016, atingând o valoare totală în creștere cu 20%. De asemenea, în perioada analizată, activitatea din showroom-ul Union Motors și service, unul dintre cele mai mari din România, a crescut cu peste 30%. În 2016, am continuat să ne concentrăm pe companiile de tip start-up și IMM-uri și pe creșterea flotei de leasing operațional. În business-ul de rent-a-car – SIXT Rent a Car, obiectivul nostru a fost acela de a menține creșterea înregistrată în 2015 și la nivelul anului trecut și de a dezvolta flota cu până la 800 de mașini din toate segmentele. De asemenea, compania a avut un obiectiv de vânzare de cel puțin 1.500 de autoturisme noi și second-hand prin Opel Union Motors (autoturisme noi) și SIXT New Kopel Second Hand (mașini SH). În 2016, activitatea din cadrul diviziei de SH (SIXT New Kopel Second Hand) a fost stimulată de proiectul „Prima Mașină SH”, care oferă cea mai mare garanție din piață și o siguranță clientului. Apreciem că programul s-a bucurat de o cerere impresionantă. Mai mult decât atât, în perioada recentă, am asistat la o creștere a numărului de companii solicitante de tip IMM și start-up. De multe ori, aceste companii au dificultăți în a primi finanțare pentru leasing-ul / închirierea unei flote. Pentru acestea, am creat soluții potrivite, demers posibil prin forța și mărimea Grupului din care facem parte.
Care sunt elementele definitorii ale sistemului de servicii integrate „One-Stop Shop”, promovat de companie?
În România, datorită sinergiei Grupului, putem oferi toate serviciile de pe piață prin business unit-urile noastre care definesc conceptul “One-Stop Shop” (toate serviciile auto într-un singur loc: rent-a-car, leasing operațional, mașini SH, service autorizat Opel / Dacia / Renault gradul 1 și multi-brand de gradul al doilea, dealer de autoturisme noi Opel). Vorbim de SIXT New Kopel Operational Leasing – prima companie de leasing operațional în România, SIXT Rent a Car – divizia de rent-a -car, SIXT New Kopel Second Hand – divizia de SH și Union Motors – autoturisme noi și service auto. Rezultatele se văd zilnic prin beneficiile pe care le oferim clienților noștri. Suntem capabili să le propunem și să oferim acestora soluții integrate. Aproximativ 80% dintre clienții noștri accesează majoritatea serviciilor simultan.
Ce ne puteți spune despre oferta actuală a companiei țintită spre întreprinderile mici și mijlocii și firmele aflate la început de activitate?
Marile companii care dețin flote considerabile numeric reprezintă activitatea principală a tuturor firmelor de leasing operațional, în termeni de cotă și dimensiune a pieței. Acestea au structurat deja, de obicei la nivel global, un set de proceduri și nevoi interne. Cu toate acestea, în România, o categorie importantă o reprezintă companiile de tip start-up și IMM, care operează într-un mediu cu multe provocări și riscuri și fac schimbări rapide, care nu pot fi întotdeauna susținute financiar, în sensul investiției într-o activitate care nu reprezintă activitatea de bază. Aceste companii au nevoie de soluții de mobilitate, o mașină sau o flotă de mici dimensiuni. New Kopel Group are disponibilitatea și capacitatea de a sprijini creșterea și dezvoltarea acestor tipuri de companii prin flexibilitatea generată de sinergia Grupului. Strategia noastră este de a crea pentru IMM și companiile de tip start-up soluții personalizate, concentrate pe nevoile specifice ale acestora. Unde se plasează România în afacerile.
Grupului din care faceți parte și ce perspective de viitor credeți că există din acest punct de vedere?
În 2015, New Kopel Group a aniversat 10 ani în România. În 2006, la un an de la lansarea în România, New Kopel Group a devenit licențiat exclusiv SIXT în România. SIXT, unul dintre cei mai mari furnizori internaționali de rent-a-car, leasing și servicii de mobilitate, dispune de 3.500 de birouri în peste 100 de țări din întreaga lume. În 2008, New Kopel Group a lansat divizia de SH, prin care oferă mașini cu doi ani garanție globală din bară în bară, un serviciu unic în România. Shlomo Group, din care face parte New Kopel Group, a început ca o afacere de familie, în 1974, și este astăzi una din cele mai puternice companii holding din Israel. Activele grupului totalizează peste 1,5 mld. euro, iar cifra de afaceri depășește 1,5 mld. euro. Shlomo Group are peste 1/3 cotă din piața de leasing operațional din segmentul privat cât și la nivel de corporații din Israel, cu 80.000 de mașini aflate în administrare. În România, business-ul este adaptat particularităților pieței. Activitatea New Kopel Group crește în fiecare an, în ciuda diferitelor etape de evoluție economică, care implică un grad mai mare sau mai mic de înțelegere, de educație, în ceea ce privește eficiența costurilor. Există convingerea și chiar mentalitatea că a fi proprietarul unei mașini este de preferat închirierii acesteia. Treptat, însă, mașina va fi văzută ca un intrument și nu ca un bun valoric. În România, piața de leasing operațional se află la un nivel scăzut în raport cu țările vest-europene, adică la mai puțin de 20% din numărul total de autoturisme noi înmatriculate într-un an, comparativ cu o rată de 30%-75%, în țările occidentale. România are un mare potențial în zona de leasing operațional (un produs excelent pentru piețele mature), în industria auto în general.
Care sunt obiectivele principale ale companiei în 2017, precum și resorturile ce vor fi puse în mișcare pentru realizarea acestora?
Unul dintre obiectivele noastre cheie pentru acest an vizează creșterea flotei de leasing operațional și de rent-a-car cu până la 20%. În 2017, ne propunem să investim peste 20 mil. euro în toate unitățile noastre de business și să cumpărăm peste 1.500 de mașini noi. În divizia de SH, avem în vedere o mărire cu până la 15% a numărului de mașini vândute. În cadrul Union Motors, showroom și service, obiectivul este de a spori activitatea cu 15%. Ne vom concentra atenția spre piață și spre client, încercând să-i înțelegem mai bine nevoile. Mai mult, anul acesta, Grupul va pune accent pe angajați prin crearea unui cadru care să le stimuleze dezvoltarea profesională. Profesionalismul, inovația și implicarea totală a echipei de manageri și a angajaților ne fac diferiți, în acord cu misiunea “Always Yes”, care va domina întreaga activitate în 2017.
A consemnat Coralia Popescu
COMMENTS