Tarfin, agri-fintech-ul est-european specializat în furnizarea de soluții avansate pentru sectorul agricol prin intermediul platformei sale digitale, anunță planurile ambițioase de afacere pentru anul 2024. Printr-o abordare axată pe acoperirea nevoilor critice ale fermierilor mici și mijlocii, Tarfin continuă angajamentul de a sprijini fermierii din România, consolidându-și poziția de motor în dezvoltarea durabilă a sectorului agricol.
Cu o perspectivă ferm ancorată în susținerea progresului agriculturii la nivel local, compania își asumă responsabilitatea de a furniza soluții inovatoare personalizate, adaptate specific nevoilor și provocărilor cu care se confruntă fermierii în prezent. Tarfin continuă să se implice activ în identificarea și implementarea soluțiilor care aduc beneficii tangibile fermierilor, oferind instrumente și servicii care răspund cu precizie cerințelor diverse ale comunității agricole.
„În contextul actual, în care fermierii mici și mijlocii se confruntă cu multiple provocări, una dintre cele mai presante nevoi este asigurarea unui capital de lucru constant pentru desfășurarea operațiunilor din cadrul fermelor. Cu o viziune axată sprijinirea dezvoltării constante a sectorului agricol autohton, ne-am angajat în acoperirea acestei nevoi esențiale. Înțelegem că accesul la surse de finanțare reprezintă coloana vertebrală a activității agricole și că întârzierile sau lipsurile pot afecta profund performanța afacerilor agricole. Astfel, continuăm să dezvoltăm soluții financiare flexibile, pentru a le oferi fermierilor un sprijin relevant în gestionarea eficientă și corectă a resurselor financiare, facilitând accesul la un cadru propice pentru dezvoltarea agriculturii locale”, afirmă Adina China-Birta, Director General Tarfin România.
Evoluție, provocări și perspective în agribusiness-ul românesc
Evaluând anul precedent, Tarfin a înregistrat o creștere accelerată de peste 35%, realizând vânzări de 85 de mii de tone de inputuri agricole atât în Turcia, cât și România, consolidându-și poziția de lider. Vânzările au avut un impact pozitiv asupra productivității fermierilor din peste 5.600 de sate. Astfel, prin furnizarea de îngrășăminte și semințe, Tarfin a revitalizat aproximativ 555 de mii de hectare de terenuri fertile. Cu 62 de mii de fermieri și peste 1900 de distribuitori agricoli, Tarfin își propune în 2024 să extindă rețeaua națională de parteneri și distribuitori, pentru a democratiza accesul fermierilor la finanțare.
„Anul acesta ne-am propus să majorăm portofoliul de distribuitori cu 15% pentru a putea sprijini și mai mult fermierii, prin intermediul parteneriatelor durabile. Inițiativa vine în completarea eforturilor depuse încă de la înființare, întrucât am atins performanța de a colabora cu distribuitori de diverse dimensiuni, acoperind toate categoriile de inputuri agricole. În prezent, fermierii beneficiază de o mai mare diversitate și adaptabilitate în obținerea resurselor necesare pentru activitatea agricolă”, a completat Adina China-Birta.
Având în vedere dinamica și vulnerabilitatea peisajului agricol românesc, precum și contextul fluctuațiilor economice actuale, este imperativă reglementarea imediată a aspectelor critice pentru a contracara consecințele financiare adverse asupra producătorilor agricoli autohtoni. Întârzierea în acest proces ar putea conduce la incapacitatea producătorilor agricoli de a-și onora obligațiile contractuale, la supraîndatorare și, în final, la încetarea activității agricole, aspecte care pot avea un impact social negativ.
Conștientizând provocările actuale cu care se confruntă industria, Tarfin își asumă un rol activ în sprijinirea lanțului valoric. Compania se angajează să ofere soluții financiare inovatoare, astfel încât distribuitorii de inputuri agricole sau utilaje și producătorii agricoli să poată gestiona presiunile economice și să își mențină activitatea. Prin intermediul platformei sale digitale și a parteneriatelor strategice, Tarfin oferă instrumente și resurse moderne, adaptate pentru a răspunde nevoilor specifice ale fermierilor, contribuind la consolidarea rezilienței în fața riscurilor.
Tarfin accelerează digitalizarea lanțului valoric în agricultură
Pentru a întâmpina nevoile specifice ale retailerilor, Tarfin pregătește lansarea platformei Tarfin PRO în România, pentru a simplifica procesul de aprovizionare. Aplicația va oferi distribuitorilor posibilitatea de a-și gestiona eficient capitalul, de a accesa produse noi și de a-și extinde afacerile. De asemenea, va facilita achiziționarea rapidă de inputuri agricole, eliminând necesitatea numerarului sau a împrumuturilor bancare. Distribuitorii vor avea acces și la un nou canal de distribuție, întrucât vor putea să-și vândă produsele direct prin platformă, cu opțiuni flexibile de plată. În acest mod, Tarfin contribuie la eficientizarea sectorului agricol și crește competitivitatea retailerilor.
Într-un cadru de anticipare a viitoarelor îmbunătățiri tehnologice dedicate fermierilor, Tarfin lucrează la dezvoltarea unei soluții pentru a aborda direct problemele actuale ale fermierilor. Aplicația Tarfin Mobile va viza implementarea unor soluții pentru finanțarea instantanee și va facilita compararea prețurilor de la distribuitori, astfel încât fermierii să adopte decizii informate, în cele mai avantajoase condiții de plată. Tarfin Mobile își propune să aducă o nouă perspectivă asupra modului în care fermierii accesează și gestionează resursele financiare, demonstrând angajamentul continuu al companiei față de adaptabilitate la dinamica economică și rezultate remarcabile.
Tarfin rămâne un agri-fintech puternic ancorat în peisajul economic est-european, continuând să fie un motor al transformării digitale și financiare în sectorul agricol, prin oferta de soluții moderne și eficiente care să sprijine fermierii în fața provocărilor dinamice.
„În 2024, intensificăm eforturile de a ne perfecționa tehnologiile, de a extinde echipa și de a inova prin modelele de afaceri care au ca scop îmbunătățirea continuă a lanțului de aprovizionare agricolă. Cu sprijinul investițiilor semnificative, ne propunem să extindem și mai departe acoperirea Tarfin în diverse regiuni geografice, concentrându-ne în mod special pe Europa de Est. Expansiunea noastră internațională, care a debutat cu succes în România, a devenit un motor vital în ecosistemul fintech. După finalizarea unui an agricol complet în România, am atins peste 120 de puncte de vânzare la nivel național și local. Următorul obiectiv este să extindem inițiativele noastre, având în plan extinderea în Polonia. Prin parteneriate de succes, atât naționale, cât și internaționale, ne propunem să accelerăm dezvoltarea sectorului agricol”, declară Mehmet Memecan, fondator & CEO Tarfin.
COMMENTS