Programul TEN-T al UE va cofinanța, cu aproape 1 milion de euro, studii pentru dezvoltarea de legături mai bune pentru transportul de marfă și de pasageri între aeroportul București, principalele linii de cale ferată și rețeaua de autostrăzi din România.
Proiectul cuprinde studii de fezabilitate, juridice și de mediu în vederea proiectării unei noi legături între aeroportul Henri Coandă București, linia de cale ferată Brașov-București-Slobozia-Constanța și rețeaua de autostrăzi din România.
Studiile fac parte dintr-un proiect mai mare, care cuprinde construcția unui terminal multimodal pentru transport de marfă și pasageri, în regiunea București-Ilfov, lângă orașul Otopeni, la intersecția dintre autostrada care leagă Constanța (România) de Budapesta (Ungaria) și calea ferată dintre Constanța și Nürnberg/Dresda (Germania).
Proiectul a fost selectat pentru finanțare din partea UE, cu ajutorul experților externi, în cadrul Cererii anuale de propuneri TEN-T 2013, secțiunea de proiecte prioritare. Implementarea sa va fi monitorizată de INEA, Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele a Comisiei Europene. Proiectul trebuie încheiat până în luna decembrie 2015.
Programul TEN-T a fost creat de Comisia Europeană pentru a sprijini construcția și îmbunătățirea infrastructurii de transport din Uniunea Europeană.
INEA gestionează implementarea tehnică și financiară a programului TEN-T.
COMMENTS