Companiile din România sunt tot mai interesate de utilizarea strategică a soluțiilor IT&C pentru a sprijini dezvoltarea afacerilor. Astfel, furnizorii de servicii din acest sector devin parteneri și consultanți, responsabili de alinierea investițiilor IT&C cu obiectivele de afaceri ale organizațiilor. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de compania MKOR, pentru GTS, unul dintre principalii furnizori locali de servicii de gestionare a datelor.
Conform datelor GTS, piața serviciilor de business IT&C s-a maturizat, devenind mai sofisticată și diversificată. Cerințele clienților variază, de la soluții punctuale la platforme complexe și integrate. Consultanța strategică devine un pilon esențial, companiile având nevoie de sprijin specializat pentru a selecta și implementa soluțiile adecvate. Astfel, relațiile dintre companii și furnizorii IT&C au evoluat de la simple interacțiuni tranzacționale la parteneriate strategice de lungă durată.
Studiul comandat de GTS a fost realizat de MKOR și a analizat tendințele în alegerea furnizorilor de soluții IT&C, pe un eșantion format din 150 de persoane cu rol decizional în companii, implicate direct în contractarea și gestionarea acestor servicii. Datele au fost colectate telefonic, în perioada septembrie – octombrie 2024.
Serviciile IT&C, esențiale în strategia de dezvoltare a companiilor
Conform studiului, 69% dintre companiile chestionate intenționează să implementeze noi servicii IT&C în următoarele 12 luni. În procesul de selecție a furnizorilor IT&C, principalul criteriu rămâne raportul cost-beneficiu (66%), urmat de stabilitatea și securitatea soluțiilor (34%) și flexibilitatea acestora (26%). Pentru 2025, companiile vor pune un accent mai mare pe eficiența operațională și scalabilitate. Aproximativ jumătate dintre ele prioritizează optimizarea operațiunilor și îmbunătățirea experienței clienților prin soluții integrate precum ERP, CRM sau automatizări. Securitatea cibernetică și extinderea serviciilor cloud completează topul priorităților, reflectând nevoia de conformare la reglementările europene actualizate (NIS 2) și dorința de a asigura o infrastructură sigură și adaptabilă pentru dezvoltare.
„Interesul crescut pentru IT Managed Services reflectă maturizarea pieței și conștientizarea tot mai accentuată a importanței expertizei specializate în gestionarea ecosistemelor digitale complexe. Ne adaptăm și evoluăm în această direcție, oferind soluții care sprijină dezvoltarea sustenabilă și obiectivele strategice ale acestor companii”, a declarat Sorin Drăghici, director comercial GTS.
Recomandări pentru o transformare digitală de succes
Reprezentanții GTS subliniază că factorii cheie pentru succesul digital al companiilor în 2025 includ anticiparea schimbărilor de reglementare, dezvoltarea capabilităților interne și utilizarea strategică a externalizării, precum și alinierea investițiilor IT&C cu obiectivele de business.
Un pas esențial recomandat este evaluarea nivelului actual de maturitate digitală. Această analiză permite companiilor să elaboreze un plan de acțiune realist, care să includă priorități pe termen scurt și mediu, nevoia de expertiză externă, buget și un calendar de implementare bine definit. Furnizorii de servicii IT&C experimentați, precum GTS, pot susține acest proces prin organizarea de workshopuri personalizate pentru evaluare și planificare strategică, adaptate cerințelor specifice fiecărui client.
De asemenea, aceștia pot oferi, la cerere, studii de caz relevante pentru provocările identificate, sprijinind companiile în luarea celor mai bune decizii.
Despre GTS:
GTS este unul dintre principalii furnizori de servicii IT&C din România, cu o ofertă vastă de tehnologii de ultimă generație. Compania pune la dispoziția clienților săi un portofoliu extins de servicii naționale și internaționale, tip Cloud, colocare, backup și Disaster-Recovery în centrele de date proprii din București și Cluj, servicii de date, voce, acces internet și anti-DDoS. Pentru mai multe informații, accesați: www.gts.ro
COMMENTS