Tendințe în industria asigurărilor: Criza COVID-19 accelerează digitalizarea industriei, elimină birocrația, va genera produse noi și un upgrade rapid pentru produse existente

Tendințe în industria asigurărilor: Criza COVID-19 accelerează digitalizarea industriei, elimină birocrația, va genera produse noi și un upgrade rapid pentru produse existente

Accelerarea digitalizării și a adoptării inteligenței artificiale, crearea de produse de asigurări care să acopere situații de blocaj economic la nivel global și orientarea către produsele de sănătate, sunt câteva tendințe care vor guverna, în viitor, industria globală a asigurărilor, consideră reprezentanții Leader Team Broker.

 Compania românească, specializată în managementul riscurilor și distribuirea polițelor de asigurări, apreciază că în contextul actual, atât companiile dar și guvernele multor state au fost nevoite să reconsidere măsuri care limitează birocrația și simplifică procedurile, elimină timpi morți în relația client – companie de asigurări, transformă clientul final din simplu beneficiar al unei polițe de asigurare într-un partener activ al companiei.

Criza a demonstrat că digitalizarea industriei în care activăm și inteligența artificială sunt două instrumente care lucrează în beneficiul tuturor părților implicate în industrie. Pentru companii, digitalizarea permite încheierea mai multor tipuri de polițe la distanță, interacțiune digitalizată cu clientul, dezvoltarea unor aplicații extrem de precise și de utile în relația cu acesta precum aplicații pentru inspecții de risc, soluționare daune sau vânzări de asigurări. Pentru client, digitalizarea aduce soluționare rapidă a problemei, un nivel mai ridicat de încredere și transformarea acestuia din beneficiar în partener. Pentru angajații unei companii de asigurări, digitalizarea înseamnă eliminarea fără risc a unor procese repetitive și posibilitatea de a lucra la dezvoltarea de produse noi, cu valoare adăugată”, a declarat Răzvan Rusu, fondatorul Leader Team Broker.

Leader Team Broker este prima companie românească ce a introdus inteligenția artificială în activitatea curentă, cu scopul de a degreva echipa de taskuri repetitive și de a crește eficiența în relația cu clientul.  ”Investiția de la acel moment și-a atins pe deplin scopul. Am eliminat erorile umane în gestionarea volumelor mari de informații și cifre, clienții au beneficiat de răspunsuri extrem de rapide pentru documentele și evidențele pe care le solicită, am putut aloca mai mult timp să gândim împreună cu echipa produse noi. Dacă nu făceam aceste investiții, astăzi, am fi avut dificultăți în gestionarea clienților, a încasărilor și a relației cu asigurătorii”, adaugă Răzvan Rusu.

Ca efect al digitalizării, echipa de consultanți Leader Team Broker a dezvoltat, în ultimul an, un serviciu menit să îmbunătățească rata de retenție a angajaților în industrii cheie. Programul de audit al beneficiilor pentru angajați poate ajuta compania să crească cu până la 25% nivelul de retenție al angajaților și să salveze până la 40% din bugetul investit în pachetul salarial. Auditul face parte din conceptul iDoctor lansat la finalul anului trecut.

Actualul context îndreaptă atenția spre produse de asigurări din domeniul sănătății, o tendință așteptată fiind creșterea interesului pieței către produse și polițe dedicate dar și lărgirea pieței potențiale.

Criza a accelerat adoptarea de către stat și de către companii a unor soluții care trenau de multă vreme iar cel mai bun exemplu este legiferarea recentă a serviciilor de telemedicină. Dincolo de beneficiul de timp pe care îl obține clientul/pacientul, un efect extrem de important este creșterea accesibilității. Dacă înainte de legiferare, multe persoane erau în imposibilitate fizică de a beneficia de servicii medicale la distanță, odată cu deschiderea acestei opțiuni, orice persoană, indiferent unde locuiește, are acces la o consultație medicală, prin intermediul unei conexiuni telefonice. Este un pas important la care a contribuit tehnologia actuală și, indirect, criza actuală”, explică Alexandra Elena Durbacă, director executiv al companiei.

În același timp, situația prezentă forțează companiile să ia în calcul crearea de noi produse sau ”modernizarea” unora dintre produsele de asigurare existente.

Marii asigurători discută, de exemplu în această perioadă despre posibilitatea de a crea polițe de asigurări care să acopere riscuri generate de pandemii precum cea în care ne aflăm. Există un precedent, produsul de ”business-interuption” creat special de Lloyds în 2014, pe fondul epidemiei de EBOLA. În general, o astfel de poliță se activează în urma unui incident fizic (incendiu, cutremur, etc.) în baza căruia o companie este nevoită să întrerupă activitatea. În situația prezentă, întreruperea activității a fost dictată de o decizie guvernamentală, independentă de vreun incident fizic. Totodată, referitor la îmbunătățirea produselor,  asiguratorii de sănătate, atât la nivel internațional cât  și național, au schimbat condițiile de asigurare, oferind acoperire și pentru tratare în caz de îmbolnăvire cu Coronavirus. Mai mult, au introdus în această perioadă pentru toți clienții, gratuit, în pachetele de sănătate serviciul de telemedicină”, adaugă directorul executiv al brokerului de asigurări.

Leader Team Broker a intermediat în 2019 prime de 5,6 milioane de euro, în creștere cu 26% față de anul anterior. Strategia de dezvoltare din 2019 a condus la un avans al veniturilor companiei cu 22%, față de anul anterior, aproape de pragul de 1 milion de euro.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0