Procesul de concentrare a sistemului bancar din România continuă. Cel puţin ca număr, el se pare că va mai pierde în curând încă un competitor, fie el şi de talie mică. Grupul financiar polonez Getin anunţase oficial încă din luna noiembrie a anului 2020 că intenţionează să vândă investiţia sa din România, Idea Bank România, o bancă de talie mică de pe piaţa locală, la care deţine pachetul majoritar de acţiuni. Getin a anunţat că a angajat compania de investiţii Rothschild ca advisor pentru această tranzacţie.
Recent, Consiliul de administrație al Getin Holding a luat decizia de a continua vânzarea potențială a tuturor acțiunilor deținute la Idea::Bank, filiala sa din România. Potrivit Bursei din Varșovia, a confirmat faptul că Getin Holding a angajat deja banca internațională de investiții Rothschild & Co în calitate de consilier pentru această tranzacție.
Emitentul va informa despre următoarele etape ale vânzării potențiale a acțiunilor Idea::Bank în rapoartele actuale, se mai arată în comunicatul remis. La începutul lunii octombrie, Getin Holding a anunțat că rezultatul net al segmentului (banking și leasing) în România în prima jumătate a anului 2020 a atins 5,6 milioane zloți polonezi și – din cauza restricțiilor guvernamentale legate de pandemia SARS-CoV-2 – a înregistrat o scădere cu 12,6 la sută. Compania a indicat că în România nu a existat o creștere semnificativă a provizioanelor pentru riscul de credit între primul și al doilea trimestru, datorită profilului clientelei, care este concentrată cu precădere pe segmentul persoanelor cu venituri ridicate.
Getin Holding Group desfășoară activități operaționale în 5 țări din 7 industrii (servicii bancare, leasing, intermediere financiară, consultanță contabilă, finanțarea serviciilor de sănătate publică și a unităților administrației publice locale, tranzacționarea și gestionarea datoriilor și factoring). Acțiunile Getin Holding sunt listate pe pe bursa poloneză din 2001.
Idea::Bank este o bancă tânără, formată prin achiziția de către Getin Holding în 2014 a fostei Romanian International Bank, care oferă soluții financiare în felul în care consumatorii români așteaptă în prezent: simplu, prompt, personal și transparent. Banca oferă produse și servicii atât persoanelor fizice cât și IMM-urilor, mizând pe dezvoltarea noilor tehnologii (internet și digital banking) și având o răspândire teritorială selectivă, operând cu 33 de sucursale și 3 puncte de lucru la nivel național.
COMMENTS