O premieră mondială pe piața din România, Western Union, MasterCard și Banca Transilvania au lansat un nou serviciu de primire de bani la ATM. Acesta permite persoanelor care au un card MasterCard și Maestro emis în România, de orice instituție financiară să primească bani prin Western Union și să-i retragă direct de la bancomatele Băncii Transilvania. În situația menționată, banii ajung direct în contul celui ce deține cardul, aceștia putând fi primiți de oriunde din lume, inclusiv din România. Serviciul permite tranzacții în Lei, Euro și USD.
Avantajul acestui serviciu este dat în primul rând de accesibilitate, banii putând fi retrași oricând, 24h/zi, 7zile/săptămână, la oricare din cele 1000 de ATM-uri ale Băncii Transilvani.
Pe de altă parte știm cu toții faptul că gradul de bancarizare în România nu a ajuns la un nivel foarte mare, cel puțin în comparație cu media Uniunii Europene, și totuși, parteneriatul tripartit mizează pe inovație și pe tendința noilor generații de a se alătura mediului sigur și transparent conform spuselor lui Cosmin Vladimirescu, General Manager, MasterCard România: “Noul serviciu face parte din strategia MasterCard de a utiliza inovația pentru a aduce valoare adăugată consumatorilor. De asemenea, acesta vine în completarea acțiunilor noastre de educare a consumatorilor privind utilizarea cardurilor la plată. Mai mult, prin integrarea fluxurilor de bani dintre românii aflați în străinătate și cei din țară în mediul electronic, un mediu sigur și transparent, ne reafirmăm angajamentul de a ajuta la fiscalizarea economiei locale, în condițiile în care economia subterană atinge cote de 28,4% spre deosebire de țările din Nordul Europei, unde aceasta este între 4%-5%.”
Este drept faptul că trasferul prin Western Union este mai scump decât alte modalități, cel puțin la nivelul României, însă costul aferent aduce cu sine avantajul menționat anterior: posibilitatea de a retrage banii oricând, dar și cel al păstrării banilor pe card, prin intermediul căruia se pot achiziționa produse din locuri în care se poate plăti numai cu cardul (ex: e-commerce).
Sigur, la nivelul țării poate fi menționată și situația inversă în care, o data puși banii pe card nu putem cumpăra produse din anumite locuri (ex:piețe de legume și fructe, magazinul din colțul blocului), însă acestea se diminează pe zi ce trece.
“Am făcut trecerea de la cash to cash la alte posibilități. Schimbările sunt foarte rapide, iar noi trebuie să ne adaptăm și ne-am propus să fim cunoscuți drept liderul acestui tip de sistem. Cercetările noastre au arătat că cei care folosesc serviciile Western Union pentru a face transferuri de bani își doresc rapiditate, siguranță și mai ales, un serviciu ușor de folosit, oricând și oriunde la îndemână” a subliniat Gabriel Sorbo, Vice-Președinte Western Union pentru regiunea de Sud a Uniunii Europene în cadrul evenimentului de lansare al serviciului cu pricina.
Evident că și alte bănci vor urma strategia de inovare, însă Directorul General al Băncii Transilvania, Omer Tetik a ținut să evidențieze atenția publicului la tot ce ține de inovare și la faptul că acest serviciu poate atrage mai mulți clienți în cadrul băncii pe care o conduce: “Se vede atenția publicului la tot ce ține de inovația bancară și vrem să atrage clientul prin asta. Am depășit momentul în care ne îmbăcam frumos pentru a merge la bancă, realizarea unor tranzacții sau deschiderea unui cont au devenit deja lucruri cotidiene, iar dacă nu te adaptezi nevoilor clientului vei rămâne în umbră. Chiar și în condițiile unei bancarizări reduse este vizibil și inevitabil trendul ascendent al acestui proces.”
COMMENTS