Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications a anunțat principalii indicatori de performanță pentru al treilea trimestru din 2017, încheiat la 30 septembrie 2017, conform datelor publicate de către OTE Group.
TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS
În cel de-al treilea trimestru din 2017, veniturile corespunzătoare operațiunilor fixe au fost cu 2,2% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 152,4 milioane euro. Acestea reflectă în special tendința de creștere constantă pentru serviciile convergente fix-mobil (FMC) și nivelul veniturilor de pe segmentul wholesale (+29,1%).
Raportat la 30 septembrie 2016, numărul abonaților la pachete de servicii convergente a crescut cu 34,7%, la 455.740. De asemenea, numărul total de abonați TV a crescut ușor (+0.8%), ajungând la 1,473 milioane, în timp ce numărul clienților de servicii broadband a fost de 1,184 milioane. Veniturile din serviciile de voce fixă au urmat tendința descrescătoare (-16,7%), cele de pe segmentul broadband au fost mai mici cu 4,2%, iar cele pentru serviciile TV au scăzut cu 1,5%, comparativ cu T3 2016.
Creșterea de la an la an pentru alte venituri din T3 2017 se datorează în principal valorificării de bunuri imobiliare.
Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au crescut cu 6,7% în T3 2017 comparativ cu T3 2016. Nivelul mai ridicat al costurilor directe cu clienții (interconectare, telefoane mobile și conținut) nu a putut fi compensat cu cele indirecte.
Drept urmare, există o ușoară variație a EBITDA (-1,7%) în T3 2017 față de T3 2016, la 29 milioane euro.
TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS
La 30 septembrie 2017, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 111,1 milioane euro în T3, în scădere cu 0,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 0,4%, la 77 milioane euro în T3 2017.
Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications este de 4,77 milioane, în scădere cu 13,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. O treime a acesteia o reprezintă clienții pe bază de abonament. Numărul total de clienți business a crescut cu 1,3%, comparativ cu T3 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii.
În T3 2017, EBITDA ajustată a scăzut cu 41,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, la 14 milioane euro.
ARPU a înregistrat o creștere de 15.7% y-o-y, la 5,6 euro.
COMMENTS