- UNIQA Asigurări a raportat la finalul primului trimestru din 2020 rezultate stabile pe segmentul de asigurări non-auto, situate la nivelul celor din aceeaşi perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 8,6 milioane euro pe această linie de activitate, conform IFRS,
- UNIQA Asigurări de viaţă şi-a menţinut activitatea în primul trimestru din 2020 la un nivel apropiat de cel înregistrat în aceeaşi perioadă din 2019, raportând prime brute subscrise din asigurările de viaţă în valoare totală de 4,6 milioane euro, conform IFRS. Vânzarea de produse tradiţionale a continuat să susţină acest segment, înregistrând o creştere de 16% comparativ cu primul trimestru al anului anterior,
- Profitul net cumulat al celor două companii UNIQA în primul trimestru din 2020 se situează la nivelul de 2,4 milioane euro, conform IFRS,
- Soluţiile digitale dezvoltate de UNIQA au făcut posibilă o tranziţie rapidă a activităţii în mediul online la jumtatea lunii martie, în contextul pandemiei de coronavirus; compania a acţionat hotărât pentru siguranţa clienţilor şi a propriilor angajaţi, reuşind să îşi continue activitatea fără provocări majore.
Primul trimestru din 2020 a marcat rezultate stabile pe liniile profitabile pentru UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă.
Rezultatele din zona non-auto s-au menţinut la un nivel similar celui înregistrat în aceeaşi perioadă din 2019, în timp ce, pentru asigurările de viaţă, produsele tradiţionale au continuat să susţină activitatea companiei.
Pe segmentul auto, strategia a continuat în direcţia reducerii ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă şi îmbunatăţirii calităţii portofoliului de asigurări facultative CASCO, susţinută, în continuare, de subscrierile din zona clienţilor retail.
Primele brute subscrise în total de cele două companii UNIQA se situau, la finalul primului trimestru din 2020, la nivelul de 23,8 milioane euro, conform IFRS, cu 6 procente sub cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului anterior. Diferenţa a fost generată de accentuarea efectelor măsurilor de reducere a ponderii asigurărilor RCA şi asigurarillor auto facultative pe segmentul de leasing în cadrul portofoliului companiei, dar şi pe fundalul creşterii ratelor de schimb.
Profitul net total înregistrat de ambele companii UNIQA în primul trimestru din 2020 a fost de 2,4 milioane euro, conform IFRS, situându-se la un nivel semnificativ îmbunătăţit comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Acest lucru se datorează măsurilor din zona portofoliului de asigurări auto, cu rezultate pozitive pe segmentul CASCO.
“Prima parte a anului 2020 a venit cu provocări majore pentru toată lumea, prin declanşarea unei crize sanitare fără precedent din perspectiva dimensiunii şi a impactului generat. Efectele acesteia se vor contura mai clar în următoarele luni, însă rezultatele din primul trimestru şi rapiditatea cu care am reuşit să ne adaptăm activitatea la această nouă realitate ne arată că suntem o companie stabilă, pregătită şi responsabilă. Soluţiile digitale dezvoltate de UNIQA, modul în care ne-am recalibrat procesele şi produsele la riscurile generate de pandemia de coronavirus şi, nu în ultimul rând, calitatea echipei noastre de specialişti ne ajută să ne continuăm activitatea fără provocări majore şi în deplină siguranţă. Avem expertiză şi instrumentele adecvate pentru a rămâne un factor de stabilitate şi un partener de încredere deopotrivă pentru clienţii şi angajaţii noştri”, a declarat Franz Weiler (foto), CEO UNIQA Asigurări.
“În privinţa activităţii pe segmentul asigurărilor de viaţă, UNIQA a încheiat primele trei luni ale anului 2020 cu rezultate stabile, care ne dau încredere că putem duce mai departe strategia de dezvoltare a companiei. Transformarea activităţii de asigurări de viaţă va continua, cu certitudine, în 2020, cu atât mai mult sub impactul situaţiei generată de pandemia de coronavirus. Suntem conectaţi la nouă realitate şi am adoptat cu hotărâre măsuri pentru a răspunde nevoii clienţilor de a fi protejaţi în contextul noii realităţi din societate. Într-o primă fază, am extins acoperirile pentru produsele existente prin includerea riscului de pandemie. Următorul pas a fost dezvoltarea unui produs dedicat riscurilor asociate COVID-19, pentru a sprijini în acest fel companiile care îşi reiau treptat activitatea şi au nevoie să îşi protejeze echipele în cazul infectării cu noul coronavirus, diminuând implicit riscurile la care este expusă afacerea lor. Păstrăm în centrul acţiunilor noastre nevoile reale ale clienţilor şi calitatea experienţei pe care le-o oferim în relaţia cu UNIQA”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viaţă.
În primul trimestru din 2020, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au continuat să susţină investiţiile în zona IT, cu impact asupra îmbunatăţirii calităţii experienţei oferită clienţilor. Acestea s-au reflectat la nivelul costurilor administrative, care au înregistrat o creştere de 9,4 puncte procentuale comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
„Strategia UNIQA de dezvoltare a zonei digitale şi-a demonstrat, o dată în plus, valoarea şi eficientă în momentul în care siguranţa clienţilor, a echipei şi a activităţii companiei s-a bazat pe soliditatea sistemului nostru IT şi a soluţiilor digitale pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului pentru îmbunătăţirea experienţei în relaţia cu UNIQA. Datorită acestora, am reuşit, într-un timp foarte scurt, să migrăm fără provocări majore activitatea companiei în mediul online, acţionând cu toată responsabilitatea, astfel încât să nu punem în pericol în niciun moment sănătatea angajaţilor, a clienţilor şi partenerilor noştri. Continuăm să investim în această direcţie pentru a avea la îndemână cele mai bune soluţii, care să răspundă nevoilor şi comportamentelor specifice noii realităţi, generată de criză sanitară”, a declarat Paul Cazacu, Vicepreşedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurări.
Online este cel mai simplu: soluţiile digitale susţin siguranţă clienţilor şi a echipei UNIQA
La jumătatea lunii martie, UNIQA a migrat cea mai mare parte a interacţiunii cu clienţii în zona online, aceştia având la dispoziţie canale digitale pe care le pot accesa pentru a menţine relaţia cu compania.
Cu ajutorul asistentului digital ANA, clienţii rămân în siguranţă şi au posibilitatea să notifice simplu şi rapid daunele pentru toate produsele de asigurări generale din portofoliul companiei.
Astfel, pot transmite cu uşurinţă detaliile despre eveniment, fotografiile cu avariile şi documentele necesare, asistentul digital fiind accesibil online de pe orice dispozitiv (desktop, laptop, tableta, smartphone), direct din browser la adresa https://daunerapide.uniqa.ro, în zona dedicată din website-ul UNIQA sau cu ajutorul unui link primit prin SMS ca urmare a interacţiunii cu Contact Center UNIQA.
Informaţiile şi documentele transmise către asistentul digital ANA sunt preluate de către o echipă de specialişti, care contactează ulterior clienţii pentru finalizarea dosarului de dăuna.
Pentru daunele aferente poliţelor de asigurare CASCO şi de locuinţă, ANA analizează instant datele şi poate propune o ofertă de despăgubire, transformând procesul de daune într-un mod conversaţional, uzual şi facil, în funcţie de disponibilitatea clientului, din mai multe zile, în câteva minute.
“Am lansat asistentul digital ANA acum aproape un an, cu toată încrederea în faptul că va deveni un prieten bun pentru cât mai mulţi dintre clienţii UNIQA. Rata de adopţie de aproape 70% pentru daunele aferente poliţelor CASCO şi pentru asigurările de locuinţa ne arată că aşteptările noastre au fost validate. ANA este un serviciu unic în piaţă de asigurări din România şi aduce valoare în viaţa clienţilor noştri prin simplitate şi accesibilitate, cu atât mai mult în actualul context, în care distanţarea socială este atât de importantă pentru a rămâne în siguranţă. De când s-a alăturat echipei UNIQA, ANA a continuat să îşi îmbunătăţească cunoştinţele, astfel încât funcţionalităţile sale permit acum notificarea oricărei daune pentru asigurările generale. Vom dezvolta mai departe acest serviciu digital, iar ANA va învăţa tot mai multe lucruri pentru a le fi de ajutor clienţilor UNIQA în cât mai multe împrejurări”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurări.
Pentru a facilita interacţiunea clienţilor cu UNIQA în condiţii de siguranţă, echipă din Contact Center este disponibilă pentru a le prelua solicitările telefonic, la numărul 0374 400 400, cu program non-stop, precum şi la adresa de email info@uniqa.ro.
Totodată, clienţii au la dispoziţie adresa info@uniqa.ro pentru direcţionarea în format electronic / scanat a corespondentei transmisă, în mod uzual, în format tipărit.
În ceea ce priveşte plata primelor pentru poliţele de asigurare, clienţii pot accesa canale digitale, care le oferă modalităţi multiple pentru a rezolva această operaţiune de la distanţă, rapid şi eficient: plata online direct în cadrul paginii UNIQA, la adresa https://www.uniqa.ro/plata-polite-asigurare şi prin transfer bancar online, utilizând aplicaţiile de Internet Banking sau Mobile Banking.
UNIQA se bucura de aprecierea clienţilor, continuând să îşi consolideze poziţia în rândul companiilor de asigurări cu cele mai puţine reclamaţii
În ceea ce priveşte situaţia reclamaţiilor, potrivit celor mai recente date publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, UNIQA continua să se numere printre companiile de asigurări din România faţă de care clienţii îşi exprimă cele mai puţine nemulţumiri. Astfel, în primul trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au înregistrat un număr total de 63 de reclamaţii, în uşoară creştere comparativ cu situaţia din aceeaşi perioadă a anului anterior.
Cu o istorie de peste 10 ani în piaţa asigurărilor din România şi beneficiind de peste 200 de ani de experienţă la nivelul unui Grup internaţional cu o prezenţă tot mai puternică la nivel european, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă continuă să aducă valoare în viaţa clienţilor, concentrându-şi eforturile în trei direcţii principale: dezvoltarea de produse şi servicii relevante, care adresează nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor şi optimizarea costurilor prin digitalizare, precum şi investiţia în calitatea echipei de profesionişti.
COMMENTS