- UNIQA Asigurări a raportat în primele 9 luni din 2020 o creștere de 10% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu perioada similară din anul anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 26,1 milioane euro pe această linie de activitate, conform IFRS.
- UNIQA Asigurări de viață a continuat creșterea pe segmentul de produse tradiționale în trimestrul al treilea din 2020, aceasta linie de business sustinând activitatea companiei cu un avans de 2,5% față de aceeași perioadă a anului anterior. La finalul primelor 9 luni din 2020, compania a înregistrat un volum de prime brute subscrise din asigurările de viață în valoare totală de 12,6 milioane euro, conform IFRS, cu 7% sub cea înregistrată în același interval din 2019.
- Profitul net cumulat al celor două companii UNIQA în primele 9 luni din 2020 se situează la nivelul de 3,2 milioane euro, conform IFRS.
- UNIQA păstrează în focus nevoile clieților generate de contextul actual și a lansat un nou produs pentru asigurarea completă a locuinței, care oferă nivelul maxim de protecție, fiind simplu de ales și ușor de folosit.
În trimestrul al treilea din 2020, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au păstrat în focus stabilizarea rezultatelor sub impactul actualului context generat de pandemie, precum și accelerarea diversificării portofoliului pentru susținerea unei dezvoltări durabile a activității.
Asigurările non-auto au înregistrat în primele 9 luni din 2020 un avans de 10%, comparativ cu perioada similară din anul anterior, segmentele cu cea mai importantă contribuție la această creștere continuând să fie asigurările de locuință (+10%), incendiu (+39%) și răspunderi (+47%).
Strategia companiei pe segmentul auto a continuat hotărât în direcția creșterii calității portofoliului CASCO și diminuarea ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă.
“Evoluția companiei în primele nouă luni ale acestui an a fost în acord cu strategia asumată, definită de creșterea pe segmentele profitabile și îmbunătățirea rezultatelor în zona asigurărilor auto. Parcurgem o perioadă în care adaptarea continuă este necesară, iar centrarea pe client reprezintă principiul în baza căruia ne organizăm activitatea. De aceea, inițiativele și proiectele în care investim cele mai importante resurse au în focus nevoile cllienților și transformarea digitală a companiei, obiectivul fiind acela de a crea o experiență de cea mai bună calitate pentru clienții UNIQA”, a declarat Franz Weiler (foto), CEO UNIQA Asigurări.
În ceea ce privește asigurările de viață, după ce evoluția pe acest segment a fost impactată de contextul stării de urgență, intervalul iulie – septembrie a adus o redresare a rezultatelor, în special pe canalul bancassurance. Activitatea pe segmentul asigurărilor de viață a fost susținută, în continuare, de vânzarea produselor tradiționale, care a înregistrat un avans de 2,5% față de același interval din 2019.
“Pentru segmentul asigurărilor de viață, lunile de vară au adus o revenire spectaculoasă, în special în zona bancassurace, ceea ce ne oferă încredere pentru rezultatele sfârșitului de an. Ne așteptăm ca asigurările de viață să continue trendul înregistrat în ultimele două luni. Rămânem alături de clienții noștri cu soluții de protecție inovatoare, adaptate nevoilor generate de noua realitate”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viață.
La finalul primelor 9 luni din 2020, volumul primelor brute subscrise în total de cele două companii UNIQA se situa la nivelul de 70,2 milioane euro, conform IFRS, cu 4 procente mai mic decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior, sub impactul accentuării efectelor generate de măsurile de reducere a ponderii asigurărilor RCA și asigurărillor auto facultative pe segmentul de leasing în cadrul portofoliului companiei, dar și pe fundalul contextului creat de pandemie.
Profitul net total înregistrat de ambele companii UNIQA în primele 9 luni din 2020 a fost de 3,2 milioane euro, conform IFRS, în conditiile creșterii volumului de daune pe segmentul asigurărilor auto, după ridicarea restricțiilor de mobilitate aplicate în perioada stării de urgență.
În ceea ce privește costurile administrative, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat să investească în calitatea experienței oferită clienților, încheind primele 9 luni ale anului curent la un nivel situat cu 1,4 puncte procentuale peste cel înregistrat în aceeași perioadă din 2019.
UNIQA continuă să dezvolte soluții de asigurare simple și accesibile, centrate pe nevoile clienților
Cu UNICASA, noul produs pentru asigurarea completă a locuinței, simplu de ales și ușor de folosit, clienții UNIQA se bucură de protecție maximă.
Produsul a fost construit având ca principale repere nevoile reale ale clienților, dar și calitatea experienței în interacțiunea cu UNIQA, atât în momentul alegerii soluției de asigurare, cât și pe parcursul derulării poliței.
Clienții beneficiază de un nivel maxim de protecție a locuinței, avnâd totul inclus într-o acoperire unică, fără a fi nevoiți să aleagă dintr-o multitudine de clauze suplimentare, procesul de achiziție fiind simplu și transparent. În același timp, produsul oferă flexibilitate: pentru extinderea acoperirii sau a limitei asigurării, clienții pot opta pentru câteva clauze suplimentare esențiale.
Astfel, UNICASA oferă protecția completă a locuinței și a bunurilor în cazul producerii unor evenimente neprevăzute, dar și asistență la domiciliu pentru diferite tipuri de avarii.
În plus, anunțarea daunelor este simplă cu ajutorul consultantului digital ANA. Clienții au parte de o experiență 100% digitală pentru notificarea daunelor și ofertarea instantă a sumei pentru despăgubire.
UNIQA rămâne în topul companiilor de asigurări cu cele mai puține reclamații
Potrivit datelor recent publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, UNIQA continuă să se numere printre companiile de asigurări din România față de care clienții își exprimă cele mai puține nemulțumiri. Astfel, la finalul trimestrului al treilea din 2020, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 179 de reclamații, în scădere comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului anterior.
Cu o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România și beneficiind de peste 200 de ani de experiență ca parte dintr-un Grup internațional cu o prezență tot mai puternică la nivel european, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață continuă să aducă valoare în viața clienților, concentrându-și eforturile în trei direcții principale: dezvoltarea de produse și servicii relevante, care adresează nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor și optimizarea costurilor prin digitalizare, precum și investiția în calitatea echipei de profesioniști.
COMMENTS