Primele 6 luni din 2024 au marcat o îmbunătățire continuă a rezultatelor UNIQA în România, cu creșteri importante pe segmentele de asigurări non-auto și asigurări de viață.
Volumul total al primelor brute subscrise în intervalul ianuarie – iunie 2024 a atins nivelul de 67,8 milioane euro, în creștere cu 18%, comparativ cu același interval din 2023.
Profitul statutar înainte de impozitare raportat în total de UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață la finalul primului semestru din 2024 s-a situat la nivelul de 8,5 milioane euro.
„Continuăm să raportăm o creștere frumoasă în zona asigurărilor non-auto, atât pe segmentul retail, cât și pentru asigurările corporate și affinity. În acelasi timp, avem o evoluție bună la nivelul profitabilității în primele șase luni, iar acest lucru arată că ne dezvoltăm activitatea în mod durabil. Suntem atenți la ceea ce este cu adevărat important pentru clienții noștri și ne concentrăm pe îmbunătățirea continuă a produselor și serviciilor oferite acestora. De curând, am revizuit produsul de asigurare pentru locuință, adăugând beneficii suplimentare pentru acoperirile frecvent accesate de către clienți, astfel încât să îi sprijinim în situațiile în care au cel mai mult nevoie de protecție financiară. Totodată, continuăm să fim unul dintre jucătorii corecți și transparenți în ceea ce privește plata despăgubirilor și păstrăm standarde ridicate pentru calitatea serviciilor accesate de clienți atunci când apar daune. Anul acesta, suntem mândri să marcăm 15 ani de activitate în România, iar succesul nostru se bazează atât pe experiența acumulată la nivel local, cât și pe reputația solidă construită de UNIQA în cei peste 200 de ani de prezență a grupului financiar la nivel european. Avem ambiții puternice, asumându-ne o contribuție tot mai relevantă la nivel regional. Suntem un partener de încredere pentru clienți, pentru mediul de afaceri și ne implicăm cu responsabilitate în comunitatea din care facem parte, pentru o viață mai bună împreună”, a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.
În ceea ce privește asigurările non-auto, UNIQA a înregistrat în primele 6 luni din 2024 vânzări în valoare de aproape 33 milioane euro, în creștere cu aproximativ 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pe segmentul de clienții retail, asigurările pentru locuință susțin, în continuare, dezvoltarea activității companiei, înregistrând creșteri ale volumului de vânzări de 13% în primul semestru al anului curent, comparativ cu intervalul similar din 2023.
Asigurările facultative auto CASCO reprezintă, de asemenea, un segment important al portofoliului UNIQA, unde compania continuă să se concentreze pe menținerea unui nivel înalt al calității serviciilor, cu scopul de a oferi clientilor cele mai bune experiențe.
Pentru asigurările dedicate companiilor, UNIQA a raportat în primele 6 luni din 2024 creșteri semnificative pentru asigurările tehnice (+35%), asigurările de răspunderi (+24%) și asigurările pentru întreprinderi mici și mijlocii (+7%).
De curând, compania a lansat produsul UNILUMIT, noua asigurare de tip ‘’toate riscurile” a centralelor fotovoltaice și heliotermice, care oferă protecție echipamentelor din cadrul acestor sisteme, instalate, recepționate și puse în funcțiune.
“Lucrăm în mod constant la diversificarea și îmbunătățirea produselor și serviciior noastre, cu scopul de a contribui la o viață mai bună pentru clienți, parteneri și comunitate. Sustenabilitatea reprezintă un obiectiv important în cadrul strategiei de dezvoltare UNIQA, iar asigurarea UNILUMIT sprijină această direcție, fiind o solutie special concepută pentru a proteja investițiile în energia regenerabilă”, a precizat Ramona Bernic, Vicepreședinte Directorat UNIQA Asigurări.
UNIQA continuă să valorifice potențialul pe segmentul asigurărilor de sănătate pentru companii, care își menține o dinamică accelerată de creștere, potrivit rezultatelor înregistrate de companie la finalul primului semestru al acestui an.
Volumul total al primelor brute subscrise de UNIQA pe segmentul asigurărilor de viață în primul semestru din 2024 s-a situat la nivelul de 23,4 milioane euro, în creștere cu aproape 40% față de aceeași perioadă din 2023. Cel mai important avans a fost înregistrat în zona asigurărilor tradiționale, unde vânzarile au fost cu 60% peste cele din primele 6 luni ale anului trecut.
“După rezultatele spectaculoase înregistrate de UNIQA în 2023 pe segmentul asigurărilor de viață, ne bucurăm să spunem că am încheiat prima jumătate a acestui an cu performanțe, de asemenea, foarte bune, concretizate în creșteri de două cifre ale volumului vânzărilor. Acest lucru arată că tot mai mulți clienți din România recunosc calitatea și relevanța soluțiilor de protecție financiară oferite de compania noastră. Le mulțumim pentru încredere atât lor, cât și partenerilor noștri, alături de care facem eforturi constante de a îmbunătăți gradul de conștientizare a importantei asigurărilor și a le aduce tot mai aproape de oameni, pentru a contribui la o viață mai bună și un viitor mai sigur”, a precizat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de Viață.
În primele 6 luni din 2024, experiența în relația cu UNIQA a fost evaluată de către clienți cu un scor de satisfacție ridicat, situat la nivelul de 4,6 din 5. În ceea ce privește calitatea serviciilor accesate cu ajutorul soluțiilor digitale, scorul acordat de către clienți pentru consultantul digital ANA își menține, de asemenea, un nivel foarte bun, respectiv 4,9 din 5.
Vocea clienților este importantă, iar petițiile adresate de către aceștia reprezintă pentru UNIQA oportunități constante de a înțelege aspectele care pot fi îmbunătățite, pentru a crește calitatea produselor și serviciilor oferite. De aceea, compania pune la dispoziția clienților o varietate de canale prin care pot adresa nemulțumirile legate de experiența lor alături de UNIQA și acordă atenție analizei și soluționării acestora. Astfel, în perioada ianuarie – iunie 2024, cele două companii UNIQA au înregistrat, în total, 97 de reclamații, dintre care 92 unice și 5 conexe.
UNIQA are o istorie de 15 ani în piața asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu prezență puternică la nivel european. Strategia companiei poziționează în centru clienții și are ca prioritate cunoașterea nevoilor acestora și generarea de produse și servicii pentru viața de zi cu zi. Prin modelul său de afaceri, compania ține cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind soluții de asigurare relevante, accesibile și inovatoare, la standarde înalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA, astfel că organizația pune accentul pe acțiuni care generează un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viață mai bună împreună cu clienții, partenerii și comunitatea.
COMMENTS