Visa contribuie la digitalizarea a 16 milioane de afaceri mici şi mijlocii şi ţinteşte 50 de milioane de IMM-uri la nivel global

Visa contribuie la digitalizarea a 16 milioane de afaceri mici şi mijlocii şi ţinteşte 50 de milioane de IMM-uri la nivel global

  • Noua cercetare de piaţă efectuată de Visa arată cât de importante sunt capabilităţile digitale pentru ca IMM-urile să fie competitive într-o economie post-pandemie, 
  • În plină expansiune a antreprenoriatului, apare o nouă clasă de mici afaceri nativ digitale

 Visa (NYSE: V) contribuie la digitalizarea a circa 16 milioane de afaceri mici şi mijlocii (IMM-uri) la nivel internaţional, care reprezintă aproximativ 30% din obiectivul stabilit în 2020 de a digitaliza 50 de milioane de IMM-uri în următorii ani. De la începutul pandemiei, Visa a lansat mai multe programe comunitare pentru a susţine afacerile mici să accepte plăţi electronice şi să poată accesa mai eficient economia digitală. Nevoia IMM-urilor de a continua eforturile cu digitalizarea este subliniată de studiul global Visa Back to Business, potrivit căruia 68% dintre consumatori au declarat că pandemia Covid-19 le-a schimbat definitiv comportamentul de plată.

“În 19 luni de pandemie, am observat că acele companii care au folosit comerţul digital şi au făcut vânzări în afara graniţelor s-au descurcat mai bine în timpul crizei sanitare”, a declarat Mary Kay Bowman, global head of buyer, seller, core and platform products, Visa. “Însă acum nu mai este vorba doar de menţinerea la suprafaţă, de supravieţuire. Azi asistăm la o dezvoltare binevenită a antreprenoriatului şi, pe măsură ce ne apropiem de ţinta de 50 de milioane de IMM-uri, ajutăm o nouă categorie de antreprenori să intre în mediul online, pentru prima dată ca nativi digitali”.

Studiul Visa Back to Business: Pulsul global privind preferinţele de plată

Studiul global Visa Back to Business, aflat la cea de-a cincea ediţie, prezintă opiniile deţinătorilor de afaceri mici şi mijlocii şi ale clienţilor acestora de la debutul pandemiei. Concluziile cercetării evidenţiază oportunitatea economică rezultată din conectarea IMM-urilor, a comunităţilor şi a tehnologiei:

  • IMM-urile se concentrează pe îndeplinirea așteptărilor consumatorilor: Pandemia a sporit considerabil îngrijorarea consumatorilor în ceea ce priveşte contactul fizic cu banii și terminalele de plată şi, în consecință, a crescut dorința de a plăti contactless[1]. Un procent de 74% dintre IMM-uri la nivel global se așteaptă ca preferinţa clienților pentru plăţile contactless să se păstreze sau chiar să crească – două din cinci (40%) IMM-uri au menţionat tehnologia contactless printre investițiile prioritare, necesare pentru a satisface așteptările clienților.
  • Contactless, un avantaj competitiv: Magazinele care nu acceptă plăţi contactless prezintă un risc ridicat de a pierde clienţi. Peste doi din cinci (44%) consumatori au declarat că nu ar face cumpărături de la un magazin care oferă doar metode de plată ce presupun contactul cu un casier sau un dispozitiv de plată comun.
  • Prioritizarea securității online: În urmă cu un an, doar 17% dintre IMM-urile din SUA începuseră să vândă produse sau servicii online pentru prima dată în timpul pandemiei, iar în prezent 57% se așteaptă să o facă în continuare în următoarele trei luni. Cu toate acestea, multe IMM-uri chestionate au declarat că trecerea în online prezintă noi provocări, principalele preocupări menţionate fiind confidențialitatea și securitatea datelor (33%), costul investițiilor în infrastructura digitală (31%) și interacţiunea mai redusă cu clienții (30%).
  • Noi oportunităţi pentru IMM-urile noi, cu capabilităţi digitale: Deși 54% dintre IMM-uri spun că anul trecut a fost o provocare pentru afacerea lor, 46% au considerat noul context o oportunitate, în creștere față de 38% în noiembrie 2020. Antreprenorii care au considerat anul 2020 ca fiind o oportunitate s-au concentrat pe produse noi (37%) și extinderea canalelor lor de vânzare (34%), în timp ce 23% dintre ei au început o afacere complet nouă.

 Deblocarea accesului la economia digitală

Pornind de la premisa că un grad de digitalizare mai ridicat a comerțului poate aduce beneficii enorme afacerilor mici, Visa îşi propune să contribuie la creșterea accesului la soluţii digitale și a incluziunii la nivel global prin angajamentul său multianual de a susţine digitalizarea a 50 de milioane de IMM-uri. Visa depune eforturi pentru a se asigura că atât afacerile mici existente, cât și cele nou-create, sunt echipate corespunzător pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale consumatorilor și a păşi în viitorul digital.

În România, Visa a lansat în acest an platforma #MarileAfaceriMici, cu informații despre soluțiile de digitalizare și oferte speciale, pentru a ajuta afacerile mici şi mijlocii să se adapteze la noua realitate economică, generată de impactul pandemic. În colaborare cu băncile și partenerii săi din România, a dezvoltat servicii inovatoare adresate IMM-urilor, care transformă modul în care se fac plăţile şi contribuie la optimizarea afacerilor. Printre acestea, se numără:

  • Telefonul sau tableta transformate în POS-uri mobile: Aplicația mobilă Tap to Phone transformă telefoanele și tabletele Android în terminale de plată, fără să fie nevoie de echipamente suplimentare. În acest moment, tehnologia Tap to Phone este oferită în România de Alpha Bank, Global Payments în parteneriat cu BCR, CEC Bank şi OTP Bank, iar interesul comercianților și al afacerilor mici pentru această soluție este în continuă creștere datorită costurilor reduse și ușurinței în utilizare.
  • Plata cu cardul direct pe factura online: IMM-urile care emit facturi își pot încasa acum banii de la clienți cu cardul, accesând butonul de plată adăugat pe factura digitală. Această inițiativă, lansată de platforma de facturare online SmartBill împreună cu Visa, contribuie la simplificarea procesului de plată, la gestionarea eficientă a fluxului de numerar al IMM-urilor și la creșterea ratei de încasare a facturilor.
  • Transferul banilor instant: Soluția de plăți în timp real Visa Direct permite numeroase utilizări în diverse domenii de activitate. Un exemplu excelent este comerțul online, unde clienții își pot primi instant banii înapoi atunci când returnează produse sau servicii achiziționate cu cardul online, ceea ce oferă un avantaj concurențial important celor care oferă această facilitate.
  • Certificate digitale calificate pentru semnătură electronică: prin parteneriatul cu Trans Sped, deținătorii de carduri Visa Business si Visa Premium pot beneficia de certificate digitale calificate la costuri extrem de avantajoase. Potrivit legislației românești și europene, semnătura electronică cu certificat calificat are aceeași valoare ca și cea olografă, o poate înlocui și este opozabilă în justiție.

La nivel global, Visa a direcționat resurse către IMM-uri prin zeci de programe adaptate nevoilor comunităților locale. Printre acestea, a alocat peste 1 milion de dolari ca subvenţii locale către proprietarii de IMM-uri din SUA afectaţi în mod disproporționat de pandemie, a trimis echipe la circa 900.000 de companii din 18 ţări și a transformat acceptarea plăților în 49 de piețe prin intermediul Visa Tap to Phone, care permite comercianţilor să accepte plăți contactless printr-o simplă aplicație mobilă. Visa a extins, de asemenea, platforma sa globală de educație digitală pentru antreprenori, Practical Business Skills, care oferă resurse educaționale gratuite proprietarilor de IMM-uri și pentru a sprijini transformarea digitală a afacerilor lor. La acestea se adaugă angajamentul de 200 de milioane de dolari, pe o durată de cinci ani, luat de Fundația Visa în 2020, pentru a sprijini IMM-urile din întreaga lume, cu accent pe stimularea progresului economic al femeilor.

Visa va continua să celebreze rolul esenţial pe care îl joacă IMM-urile în cadrul comunităților locale și al economiei globale, începând cu lansarea unei noi serii digitale astăzi, Voices of Access,” cu clienți IMM din întreaga lume, împărtășind poveștile lor unice și împuternicindu-i pe ceilalți să vadă posibilitățile economiei digitale.

Mai multe informații despre programele pe care Visa le-a pus la dispoziția afacerilor mici și micro sunt disponibile pe Visa Small Business Hub și pe site-ul de asistență Visa Small Business COVID-19.

Metodologie: Studiul Visa Back to Business 

Studiul Visa Back to Business, ajuns la ediția a 5-a, a fost realizat de Wakefield Research în perioada 15-28 iunie 2021, în rândul a 2.250 de proprietari de afaceri mici, la companii cu 100 de angajați sau mai puțin din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite și Statele Unite. Eşantionul chestionat este de 1.000 de adulți cu vârste peste 18 ani din SUA și 500 de adulți cu vârste peste 18 ani din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore și Emiratele Arabe Unite.

[1] Sursa: studiu online despre plăţile contactless derulat în SUA, aprilie 2020

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0