În prima jumătate a anului curent, valoarea daunelor achitate de către Allianz-Tiriac clienţilor săi şi terţilor păgubiţi a crescut cu peste 25% faţă de primele 6 luni ale anului trecut pe segmentul asigurărilor generale, respectiv cu peste 17% pe segmentul asigurărilor de viaţă.
Peste 50 de mii de clienţi au primit o despăgubire în urma producerii unui risc acoperit prin poliţele Allianz-Ţiriac în prima jumătate a anului curent.
În topul celor mai mari 3 daune achitate în primele 6 luni se regăsesc despăgubiri care însumează peste 8 milioane de lei astfel: aproape 4 milioane de lei au fost achitaţi în baza unei asigurări de răspundere civilă auto, peste 2 milioane de lei în baza unei asigurări de clădiri, o valoare similară fiind achitată pentru un risc ce acoperea bunuri comerciale.
Pe segmentul asigurărilor generale, cele mai multe daune din perspectiva sumelor absolute au fost achitate pentru asigurările RCA, cu aproape 28% mai mult faţă de acelaşi interval al anului trecut, urmate de asigurările Casco şi asigurările de proprietăţi. O creştere semnificativă s-a înregistrat şi pe segmentul de răspundere civilă: plus 115% faţă de sumele achitate în prima jumătate a anului trecut.
În 2018, daunele la proprietăţi au crescut cu 56%.
„Din cele aproape 2.000 de daune deschise în baza asigurărilor de clădiri şi bunuri în lunile mai şi iunie, când s-au manifestat importante fenomene meteorologice, provocând pagube în toată ţara, mai bine de 30% au avut drept cauze principale ploi torenţiale, furtuni, inundaţii, vijelii sau grindină. Dintre acestea, aproape 80% au fost daune provocate proprietăţilor aparţinând persoanelor fizice. În lunile iulie – august, dinamica daunelor cauzate de fenomenele meteo extreme s-a păstrat, peste 80% dintre clădirile afectate fiind locuinţe, ale căror proprietari au deschis dosare de daună. Frecvenţa tot mai mare cu care natura se manifestă violent reprezintă un argument în plus pentru care oamenii ar trebui să ia in calcul asigurarea facultativă a locuinţei şi a bunurilor personale, dar şi a afacerii pe care o conduc” a comentat Adrian Moanţă, Director Divizie Operaţiuni Daune şi Regrese Allianz-Ţiriac.
La nivelul segmentului de asigurări de viaţă şi sănătate, cele mai importante daune au fost achitate în baza asigurărilor de grup, cu aproape 36% mai mult ca anul trecut, fapt care certifică utilizarea cu o frecvenţă în creştere a acestui beneficiu de către angajaţi în vederea asigurării unei stări de sănătate optime. În cazul daunelor de sănătate, daunele achitate prin ramburs au crescut cu peste 70%, comparativ cu anul trecut.
Cu 12% mai mulţi clienţi au ales produsele Allianz-Ţiriac
La nivelul numărului de clienţi persoane fizice şi juridice, Allianz-Ţiriac a înregistrat o dinamică pozitivă la nivel agregat, creşterea fiind de 12% vs. 6M 2017.
Cu peste 7% mai multe venituri şi un mix mai bun de produse în portofoliu
În privinţa volumului de venituri, Allianz-Ţiriac a înregistrat în prima jumătate a anului 2018, la nivel agregat (asigurări generale şi asigurări de viaţă & sănătate), venituri de peste 650 milioane de lei, cu 7,1% peste cele înregistrate la jumătatea anului trecut.
Conform celui mai recent raport publicat de către autorităţile în domeniu, Allianz-Ţiriac rămâne, la jumătatea anului, liderul pieţei de asigurări din România, în funcţie de primele brute subscrise.
În ceea ce priveşte activitatea de asigurări generale, subscrierile au atins, la jumătatea anului curent, o valoare totală de peste 600 milioane de lei, cu 7% peste valoarea înregistrată în 2017.
Asigurările facultative au fost cele care au susţinut, şi de această dată, dinamica pozitivă atât pe segmentul asigurărilor auto, cât şi pe segmentul asigurărilor non-auto.
În ceea ce priveşte activitatea de asigurări de viaţă, primele brute subscrise la şase luni au crescut cu peste 7% peste valoarea înregistrată în 2017. Asigurările de viaţă cu componentă investiţională au fost cele care au susţinut dinamica pozitivă de pe acest segment.
Profitul operaţional consolidat din activitatea de asigurări a crescut urmare a unui mix mai bun de produse în portofoliul companiei.
Decalajul dintre segmentul auto şi segmentul non auto se micşorează, urmând trendurile comportamentale care se manifestă atât în piaţa locală, cât şi la nivelul pieţei Europei centrale şi de est, unde asigurările generale, asigurările de proprietăţi, cele de viaţă şi cele de sănătate sunt mai solicitate.
„De peste o sută de ani, Allianz şi-a consolidat afacerea prin încredere, iar încrederea şi respectarea promisiunilor rămăn constantele de bază ale relaţiei pe care şi Allianz-Ţiriac o are cu fiecare dintre clienţii şi partenerii săi. Ştim că asigurările pot aduce un plus de încredere şi siguranţă oamenilor, în momentele şi pentru lucrurile care contează. Prin plăţile care s-au întors în bugetele clienţilor noştri la jumătatea acestui an, ne reafirmăm garanţia respectării promisiunilor făcute. Mai mult, ne bucurăm de noile parteneriate încheiate cu cei care au ales să devină clienţii Allianz-Ţiriac în 2018 şi cărora le datorăm, în mare măsură, statutul de lider al pieţei asigurărilor la jumătatea acestui an.” Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac.
„Allianz-Ţiriac este o companie cu prezenţă importantă în toate regiunile ţării. Aceasta ne aduce mai aproape de oameni. An de an, sute de angajaţi aleargă la maraton pentru tinerii sportivi cu potenţial dar fără posibilităţi materiale, ajută copiii din orfelinate cu jucării sau rechizite, donează sânge sau îşi petrec timp cu tinerii care au nevoie de repere, de exemple, de curaj. Intern, sunt organizate periodic târguri caritabile şi acţiuni de voluntariat în sprijinul celor aflaţi în dificultate.
Dincolo de profesionalism, de contribuţia la performanţa companiei şi de preocuparea pentru clienţi, în Allianz-Ţiriac investim timp şi energie pentru a aduce un zâmbet în plus în comunităţile din care facem parte.” Marilena Bârliga, Director Divizie Market Management şi Comunicare.
COMMENTS