Problemele de imagine cu care se confruntă în acest moment piaţa românească de asigurări sunt derivate în mare parte din numeroasele cazuri în care s-a dovedit că protecţia consumatorului este pusă în plan secund, consideră Remi Vrignaud, preşedinte UNSAR.
“Evenimentele intens mediatizate au un impact major asupra încrederii clienţilor în întregul sistem. Tocmai de aceea, apreciez că este deosebit de important ca toţi cei implicaţi să conlucreze pentru ca încrederea – acest concept cheie în relaţia cu consumatorii – să renască. Noile reglementări în domeniu, la care se lucrează deja de ani buni, vor aduce un plus de transparenţă şi de stabilitate pieţelor financiare, oferindu-le şansa să se dezvolte şi capacitatea de a oferi şi mai multă siguranţă clienţilor finali”, a declarat reprezentantul UNSAR în cadrul Conferinţei Europene privind Protecţia Consumatorului în Serviciile Financiare.
În Europa, conceptul de „consumer protection” se află atât pe agenda autorităţilor, cât şi a asociaţiilor profesionale. Aceasta este, de asemenea, o preocupare şi pentru companiile de asigurări, devenind un element de importanţă strategică pentru întregul domeniu. Noile reglementări, la care se lucrează deja de ani buni, sunt menite să aducă un plus de transparenţă şi de stabilitate pieţelor financiare, oferindu-le şansa de a se dezvolta şi capacitatea de a oferi şi mai multă siguranţă clienţilor finali.
Gabriel Bernardino, preşedinte EIOPA – Autoritatea Europeană pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, spune că piaţa asigurărilor din Uniunea Europeană trebuie să înveţe din problemele care au existat în trecut în diversele ţări membre. „În zilele noastre, consumatorii de produse de asigurare au mai multe pretenţii, sunt mai conştienţi de drepturile pe care le au, ceea ce este un lucru pozitiv. Consumatorii de astăzi cer mai multă integritate şi mai multe informaţii”, a spus reprezentantul EIOPA.
COMMENTS