XTB România, pe locul 4 în lume privind creșterea numărului de investitori. Compania anunță că a depășit 1 milion de clienți

XTB România, pe locul 4 în lume privind creșterea numărului de investitori. Compania anunță că a depășit 1 milion de clienți

XTB, compania fintech globală care oferă o platformă de investiții online pe piețele de capital, anunță că România este pe locul patru în lume, în topul cu cea mai rapidă creștere a numărului de clienți noi. Compania a depășit, totodată, pragul de un milion de investitori la nivel global. Această realizare importantă vine la trei ani după ce XTB și-a extins oferta de produse financiare,  prin adăugarea de acțiuni și ETF-uri cu deținere.

XTB a cunoscut o creștere exponențială, numărul de clienți dublându-se de la sfârșitul anului 2021, până astăzi. Această evoluție reflectă tendința observată la nivel internațional de a accesibiliza planurile de investiții, în contextul în care oamenii sunt interesați să dețină un control mai bun al finanțelor personale.

„XTB este într-o continuă dezvoltare, iar atingerea acestui prag într-un timp atât de scurt ne confirmă faptul că beneficiem de încrederea clienților noștri. Ne bucură faptul că investitorii din România au contribuit la această realizare importantă. Țara noastră este pe locul patru în topul cu cea mai rapidă creștere în privința numărului de clienți noi, majoritatea dintre aceștia alegând investițiile în acțiuni și în ETF-uri. De asemenea, dacă ne referim la importanța și mărimea piețelor din grupul XTB, România se află pe locul șase, la nivel global”, a explicat Irina Cristescu, General Manager XTB România.

Cifrele demonstrează, de asemenea, faptul că investitorii preferă platformele bine puse la punct, care le oferă, într-un singur loc, toate instrumentele financiare de care au nevoie. Numai anul trecut, 312.000 de clienți noi au folosit aplicația și platforma de investiții XTB pentru a-și investi fondurile pe piețele financiare globale.

Creșterea dinamică a bazei de clienți și volatilitatea sporită pe piețele financiare globale au dus la rezultate record pentru companie în 2023. Profitul net consolidat s-a ridicat la 175 milioane Euro, iar veniturile consolidate au atins 351 milioane Euro.

Fiind o companie fintech bine capitalizată și profitabilă, suntem cel mai bine plasați pentru o creștere ulterioară în ceea ce privește performanța financiară, baza de clienți și oferta de produse. Ne propunem să devenim cea mai importantă aplicație de investiții din Europa, oferind clienților noștri un spectru larg de produse financiare ușor de utilizat pentru a tranzacționa, investi și economisi. În 2024, pe măsură ce vom adăuga obligațiuni, produse de pensionare și portofel electronic cu un card pentru mai multe valute, ne așteptăm la 65-90.000 de clienți noi pe trimestru”, a declarat Omar Arnaout, CEO al XTB. 

Planuri ambițioase pentru 2024

În trimestrele următoare, XTB va continua să extindă portofoliul de produse și să introducă noi servicii și soluții atractive pentru o bază mai largă de clienți. Se așteaptă ca această strategie să accelereze transformarea în curs a XTB dintr-un broker CFD, într-o aplicație universală de investiții.

Al doilea trimestru al anului 2024 marchează adăugarea planificată a obligațiunilor ca o nouă clasă de active în portofoliul pasiv al XTB. Oferta va include obligațiuni guvernamentale și corporative, emise de corporații globale de renume cu un rating relativ sigur (de la AAA la BBB-).

În prima jumătate a anului, XTB intenționează să introducă și componenta de Social. Acest nou serviciu, care va fi lansat în premieră în Polonia, le va permite clienților să urmărească activitatea investitorilor cu cele mai bune randamente din portofoliul XTB, dar și pe cea a prietenilor sau familiei. Componenta de Social va oferi informații despre compoziția portofoliului, apetitul pentru risc și tranzacțiile curente prin notificări push după fiecare tranzacție.

XTB identifică un potențial de creștere pe segmentul investițiilor pe termen lung, de aceea, în trimestrul al treilea din 2024 intenționează să lanseze, în Polonia, un produs dedicat pensiilor. Posibilitatea implementării unor programe similare va fi cercetată și pe alte piețe, inclusiv în România.

Până la sfârșitul anului, XTB își propune să introducă un produs care să le permită clienților să își gestioneze finanțele „din mers”. Este vorba despre un portofel virtual integrat cu un card multi-valutar, ce le va permite clienților să efectueze plăți, transferuri, schimburi valutare și investiții.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0