Yango, aplicație digitală de e-hailing, care operează în prezent în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, se lansează astăzi în București. România devine astfel a cincea țară a Uniunii Europene în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda. Yango este parte a grupului Yandex, una dintre cele mai mari companii de IT din Europa (NASDAQ:YNDX).
Noul serviciu oferă curse la prețuri foarte accesibile și servicii la o calitate mai bună. Călătoriile comandate prin intermediul aplicației pornesc de la prețul de 5 lei cu discount, care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. Clienții Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureștiului (Piața Universității) cu aproximativ 35 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație.
Spre deosebire de competitorii săi, aplicația Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, precum și o distribuire inteligentă a comenzilor, pe baza tehnologiilor Machine Learning. Aceste caracteristici permit reducerea semnificativă a costurilor nete ale călătoriilor, astfel încât utilizatorii plătesc mai puțini bani pe o cursă în timp ce șoferii câștigă mai mult.
“În ultima perioadă, piața de transport urban din România a scăzut semnificativ standardele de calitate privind experiențele clienților. Ca prim pas înainte de lansarea oficială, echipa noastră a organizat o serie de sesiuni de training pentru șoferii partenerilor, în care aceștia au fost instruiți cu privire la specificațiile serviciului, cum să comunice cu pasagerii și alte aspecte importante.
În plus față de prețurile foarte accesibile, Yango excelează la capitolul tehnologie, principalul nostru avantaj competitiv. Compania noastră a dezvoltat o serie de tehnologii avansate care controlează automat starea mașinii și modul de conducere a acesteia, pe care plănuim să le aducem și în România cât mai curând. Credem că utilizatorii noștri vor aprecia funcționalitățile noastre unice precum comanda unei mașini pentru o altă persoană, cum ar fi un părinte sau un prieten, rezervarea mai multor mașini de pe un singur telefon în același timp, și multe altele”, declară Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova.
“Yandex s-a lansat în urmă cu 22 ani ca un motor de căutare web, iar acum este un grup internațional de companii care oferă circa 90 de servicii, tehnologii de talie mondială în domeniul Big Data și Machine Learning, și deține cea mai mare rețea de centre de date din Europa (peste 100.000 de servere), unul dintre cele mai cunoscute fiind cel din Finlanda. Vom folosi propriile tehnologii de cartografie Yandex în aplicația noastră, și credem că acest lucru ne va ajuta să ne optimizăm algoritmii mai bine decât pot celelalte companii.
Continuând pe tema tehnologiilor proprii dezvoltate – Yandex este printre foarte puținele companii din lume care folosesc în mod real tehnologia mașinilor autonome, care se conduc singure. Mașinile noastre autonome au fost lansate deja pe drumurile publice din mai multe țări și suntem nerăbdători să lansăm aceste vehicule în România într-o bună zi”, a declarat Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango.
Dacă utilizatorul introduce punctul de destinație atunci când comandă o mașină, aplicația va calcula prețul exact pe care acesta îl va avea de plătit pentru cursa respectivă. Acest preț nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.
Yango nu are propriile mașini sau șoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în București. În cadrul acestuia, șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.
Ca modalitate suplimentară de control al calității, Yango permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă și să trimită sugestii sau reclamații serviciului de suport disponibil non-stop. Șoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).
COMMENTS