Young Money Matters:  Un sondaj despre tinerii români, cehi, polonezi și banii lor

Young Money Matters: Un sondaj despre tinerii români, cehi, polonezi și banii lor

  • Peste 80% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani cred că aspirațiile lor financiare sunt realizabile
  • Aproape jumătate (49%) dintre tinerii români spun că nivelul lor de trai s-a îmbunătățit în ultimul an.
  • Tinerii români cheltuiesc 28% din venituri pe mâncare 
  • Părinții (45%) și căutările pe internet (42%) sunt principalele surse de sfaturi și informații financiare pentru tinerii români, iar unul din cinci urmărește cel puțin un influencer financiar.
  • 27% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani spun că fie au experimentat ei înșiși fraude cu produse financiare, fie cunosc pe cineva care le-a experimentat. 

Cook Communications anunță astăzi publicarea Young Money Matters, primul studiu despre tineri și banii lor realizat simultan în România, Republica Cehă și Polonia.

Young Money Matters analizează în profunzime modul în care persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani din fiecare țară își câștigă și își cheltuiesc banii, unde investesc, ce produse financiare folosesc și unde solicită consiliere financiară. 

„Ideea pentru Young Money Matters a apărut din activitatea noastră în domeniul comunicării financiare”, a declarat Joe Cook, fondator și director general al Cook Communications. „Am vrut să înțelegem modul în care tinerii își gestionează banii și de unde obțin informații și sfaturi financiare pe măsură ce pornesc în viață.”

Ultimii ani au fost marcați de pandemie, inflație ridicată și creșterea prețurilor locuințelor. In ciuda acestor provocări, aproape jumătate dintre tinerii români au declarat că nivelul lor de trai s-a îmbunătățit în ultimul an. Și, deși majoritatea se așteaptă la o creștere a costului vieții și în următorul an, ei rămân remarcabil de optimiști cu privire la viitor și în ceea ce privește îndeplinirea aspirațiilor lor financiare. Patru din cinci tineri români (81%) cred că își pot atinge obiectivele financiare.

Pe lângă optimism, însă, sondajul Young Money Matters a arătat că 27% dintre tinerii români s-au confruntat cu fraude legate de produse financiare sau cunosc pe cineva care a fost victima unor astfel de fraude. Sondajul a constatat, de asemenea, obiceiuri ineficiente de economisire și investiții în rândul tinerilor români, cehi și polonezi. Cunoștințele și educația financiară nu sunt nici ele la nivelul la care ar trebui sa fie: doar 13% dintre tinerii români au primit vreo formă de educație despre finanțele personale la școală. 

„Sperăm că rapoartele noastre inaugurale Young Money Matters vor stimula dezbaterea în cadrul sectorului serviciilor financiare, în mass-media și în rândul educatorilor, autorităților de reglementare și, mai presus de toate, al tinerilor cehi, polonezi și români”, a declarat Joe Cook.

Rapoartele Young Money Matters privind România, Cehia și Polonia sunt disponibile în limba engleză și în limbile naționale. De asemenea, am publicat un raport comparativ concis, în limba engleză. Toate aceste rapoarte pot fi descărcate gratuit la https://www.cook-comm.com/young-money-matters

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0